Шурин, О. І.
(2014)
Формування емпатійної культури майбутніх учителів початкових класів у фаховій підготовці.
Автореферат дисертації на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук.
Abstract
Дисертаційну роботу присвячено дослідженню проблеми формування емпатійної культури майбутніх учителів початкових класів у фаховій підготовці. З’ясовано провідні теоретичні підходи до проблеми дослідження: гуманістичний, особистісно орієнтований, аксіологічний, компетентісний та діяльнісний. Обґрунтовано її категоріально-понятійний апарат, а саме категорії «культура», «педагогічна культура», «професійно-педагогічна культура», «емпатія», «емпатійна культура».
Визначено основні компоненти емпатійної культури майбутніх учителів початкових класів: мотиваційно-ціннісний, когнітивний, практико-діяльнісний та основні критерії її сформованості: мотиваційно-ціннісний, когнітивний, практико-діяльнісний. На основі критеріїв окреслено рівні сформованості досліджуваного явища (оптимальний, достатній, первинний, елементарний). Розроблено та експериментально перевірено ефективність технології формування емпатійної культури майбутніх учителів початкових класів у фаховій підготовці складовими якої є цільовий, організаційний, змістовий та результативний компоненти, які перебувають у тісному взаємозв’язку, оскільки визначають зміст один одного. Доведено, що її реалізація сприяє підвищенню рівня сформованості емпатійної культури майбутніх педагогів
Actions (login required)
 |
View Item |