Роль моральнісно-емоційного рівня самооцінки першокласників на етапі шкільної адаптації

Загурська, І. С. (2014) Роль моральнісно-емоційного рівня самооцінки першокласників на етапі шкільної адаптації. Наука і освіта (5). с. 36-41. ISSN 2311-8466

[img]
Перегляд
Text
Download (322kB) | Перегляд

Опис

У статті визначається роль моральнісно-емоційного рівня самооцінки першокласників на етапі шкільної адаптації. Виділено ряд кризових моментів у розвитку самооцінки: виокремлення соціально бажаних форм поведінки у школі, які не є регуляторами діяльності; використання компенсаційних механізмів у поясненні причин поведінки інших людей та власної поведінки; компенсація браку визнання через знецінення досягнень інших; страх перед оцінюванням; нерозуміння учнями критеріїв зовнішнього оцінювання. Визначено, що основою психологічної допомоги у подоланні виділених кризових моментів є розвиток рефлексії вмінь, здібностей та особистісних якостей. В статье определяется роль моральносно-эмоционального уровня самооценки первоклассников на этапе школьной адаптации. Выделено кризисные моменты в развитии самооценки: обозначение социально-желательных форм поведения в школе, которые не являются регуляторами поведения; наличие компенсирующих механизмов при объяснении причин поведения других людей и своего собственного поведения; компенсация отсутствия признания через обесценивание достижений других; страх оценивания; непонимание учениками критериев внешнего оценивания. Определено, что основой психологической помощи есть развитие рефлексии умений, способностей и личностных качеств. In the article the role of moral emotional level of self-appraisal of first-formers at school adaptation stage has been defined. It has been mentioned that success of adaptation process is greatly dependent on the system of situational self-appraisals which were formed before entering school. The structure of self-respect and general self-appraisal consists of cognitive and moral emotional components which define the filling of situational self-appraisal. A number of critical moments in the development of self-appraisal have been singled out: definition of socially-desired forms of activity at school which are not activity regulators; using compensational mechanisms when explaining reasons of behaviour of other people and one`s own behaviour; compensation of lack of recognition by means of underestimating progress of others; fear of being estimated; not understanding by pupils the criteria of external estimation. It has been determined that the basis of psychological help in overcoming defined critical moments is the development of reflection of skills, abilities and personal features.

Тип елементу : Стаття
Ключові слова: моральнісно-емоційний рівень самооцінки, рефлексія, шкільна адаптація. моральносно-эмоциональный уровень самооценки, рефлексия, школьная адаптация moral emotional level of self-appraisal, reflection, school adaptation.
Теми: B Філософія. Психологія. Релігія > BF Психологія
Підрозділи: Соціально-психологічний факультет > Кафедра соціальної та практичної психології
Користувач, що депонує: доцент Інна Загурська
Дата внесення: 21 Трав 2015 21:56
Останні зміни: 07 Бер 2016 01:03
URI: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/17371

Actions (login required)

Перегляд елементу Перегляд елементу