Особливості психофізіологічного стану у борців високої кваліфікації на заключних етапах багаторічної підготовки

Коробейніков, Г. В. and Коробейнікова, Л. Г. and Заповітряна, О. Б. and Дудник, О. К. (2015) Особливості психофізіологічного стану у борців високої кваліфікації на заключних етапах багаторічної підготовки. Фізичне виховання та спорт у контексті держної програми розвитку фізичної культури В Україні: досвід, проблеми, перспективи. pp. 25-29.

[img]
Preview
Text
Download (793kB) | Preview

Abstract

Метою роботи було вивчення особливості психофізіологічного стану у борців високої кваліфікації на заключних етапах багаторічної підготовки. Було обстежено 26 борців високої кваліфікації, членів національної збірної команди України з греко-римської боротьби, віком 22–34 років, та 15 борців, членів молодіжної збірної команди України з греко-римської боротьби, віком 19–21 рік. Психофізіологічний стан досліджувався за тестами: Люшера, «перцептивна швидкість», витривалість нервової системи, «встановлення закономірностей», баланс нервових процесів. Проведене дослідження особливостей психофізіологічних станів у борців високої кваліфікації різних вікових груп в умовах тренувальної діяльності свідчить про відмінності між групами юніорів (19–21 років), молодих (22–25 років) та старших (26–34 років) спортсменів. Виявлено, що борці старшої вікової групи (26–34 років) відрізняються від більш молодих борців (19–21 та 22–25 років) більшими значеннями стомлення, із одночасним зниженням автономності при формуванні стратегій діяльності. Вікове погіршання сприйняття зорової інформації у борців старшої вікової групи проявляється у зниженні продуктивності, ефективності та швидкості, порівняно із борцями юніорами та молодої вікової групи (22–25 років). Однак, борці старшої вікової групи, маючі більший досвіду, проявляють кращі властивості точності сприйняття зорової інформації.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: психофізіологічний стан, борці високої кваліфікації, заключний етап багаторічної підготовки, нейродинамічні функції
Subjects: L Education > LB Theory and practice of education
L Education > LB Theory and practice of education > LB2300 Higher Education
Divisions: Faculty of Physical Education and Sport > Department of Theoretical and Methodological Foundations of Physical Education and Sport
Depositing User: Unnamed user with email kaf.fiz.vyh@gmail.com
Date Deposited: 26 Jun 2015 11:40
Last Modified: 26 Jun 2015 11:40
URI: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/18001

Actions (login required)

View Item View Item