Портницька Н. Ф., Тичина І. М.
(2017)
До питання проявів страхів та тривожності у дітей з розумовою відсталістю.
Лікарська справа (7(114)).
С. 116–122.
ISSN 0049-6804
Анотація
У статті вивчалися прояви тривожності та страхів у дітей із розумовою відсталістю. Поєднання методик дослідження, що передбачають самооцінку емоційних реакцій, з експертною оцінкою, дозволяє здійснити цілісний опис проявів тривожності і страхів школярів із розумовою відсталістю. У дітей із розумовою відсталістю прослідковується підвищення рівня тривожності до кінця молодшого шкільного віку і деяке зниження її показників при переході до середньої школи. Виявлено гендерні відмінності переживання тривожності, що виявляються на рівні змісту та інтенсивності страхів у дітей із розумовою відсталістю. Обмеження вибраної методології полягають у низькому рівні рефлексії та критичності дітей із розумовою відсталістю під час самооцінки проявів тривожності та страхів та суб’єктивному характері самооцінки власних страхів. Знання вікової динаміки та гендерних особливостей прояву страхів у дітей із розумовою відсталістю дозволить розробити комплекс профілактичних і психотерапевтичних впливів. Описано динаміку та гендерні особливості тривожності та страхів у школярів з розумовою відсталістю в умовах навчання у школі-інтернаті.
Тип ресурсу: |
Стаття
|
Ключові слова: |
розумова відсталість, тривожність, дитячі страхи, емоційна сфера, молодший шкільний вік, молодший підлітковий вік
умственная отсталость, тревожность, детские страхи, эмоциональная сфера, младший школьный возраст, младший подростковый возраст
mental retardation (MR), anxiety, children`s fears, emotional sphere, primary school age, younger teenage age. |
Класифікатор: |
B Філософія. Психологія. Релігія > BF Психологія |
Відділи: |
Соціально-психологічний факультет > Кафедра соціальної та практичної психології |
Користувач: |
Наталія Федорівна Портницька
|
Дата подачі: |
12 Лют 2018 22:08 |
Оновлення: |
12 Лют 2018 22:17 |
URI: |
http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/24193 |
Actions (login required)
 |
Оглянути опис ресурсу |