Сухомлинська, О. В.
(2017)
Дитина і питання про смертність: підхід Василя Сухомлинського.
Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка (5 (91)).
pp. 134-141.
ISSN 2076-6173
Abstract
У статті піднімається питання про рефлексії щодо смертності людини як специфічної галузі наукового знання і передовсім педагогічного; розглядається ступінь його дослідженості у вітчизняній гуманітаристиці (філософії, психології) та у західній науковій думці – танатології. Основна увага приділяється особливостям сприйняття дитиною смертності, в зв'язку з чим ставиться питання про роль і значення педагогіки, і зокрема художньо-образного освоєння дитиною цієї проблематики. Наголошується на нерозробленості педагогічного контексту – змістового наповнення і відповідного інструментарію для представлення теми смертності людини в освітньому і виховному просторі. Розкриваються і аналізуються ідеї Василя Сухомлинського щодо ознайомлення дітей з питаннями смертності людини як філософсько-етичних ціннісних явищ. Розглядається навчально-методичний інструментарій, розроблений і застосовуваний В. Сухомлинським, – морально-етичні повчання, методичні поради, художньо-ілюстративний матеріал. Розкриття питань мортальності у спадщині Сухомлинського спрямоване на акцентуацію уваги дорослих на ставленні дитини до теми смерті як філософсько-етичної категорії, як одного із шляхів її репрезентації в педагогічному процесі школи та в сімейному вихованні.
Item Type: |
Article
|
Uncontrolled Keywords: |
Дитина, смертність, дискурс, мортальність, вітчизняні дослідження, танатологія, філософія, теологія, дитяча література, К. Ушинський, Л. Толстой, педагогіка і питання смерті, В. Сухомлинський, рефлексія, соціально-етичні цінності, методична, художньо-етична спадщина |
Subjects: |
L Education > LB Theory and practice of education |
Depositing User: |
Руслана Іщук
|
Date Deposited: |
22 Jan 2018 11:13 |
Last Modified: |
22 Jan 2018 11:13 |
URI: |
http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/26193 |
Actions (login required)
|
View Item |