Вознюк, О. В. (2017) New paradigm of psychotherapy correction (rehabilitation) of the children with special needs. American Journal of Fundamental, Applied & Experimental Research, 3 (6).
|
Text
Download (1MB) | Preview |
Abstract
На основі міждисциплінарного підходу та концепції функціональної асиметрії півкуль головного мозку будується система психокорекції дітей з синдромом Дауна та дітей-аутистів. Показано, що корекція "дітей сонця" передбачає активізацію лівопівкульового начала, а діти-аутисти корегується завдяки розвитку у них правопівкульового начала зі всіма терапевтично-тренінговими наслідками, що з цього випливають.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | The system of psychological correction of children with Down syndrome and autistic children is represented on the basis of an interdisciplinary approach and the concept of functional asymmetry of the cerebral hemispheres. It is shown that the correction of the "children of the sun" requires the intensification of the left hemisphere beginning of psychic activity, and autistic children are corrected due to activation of the right hemisphere activity with all training and therapeutically implications that emerge. |
Subjects: | B Philosophy. Psychology. Religion > BF Psychology R Medicine > RA Public aspects of medicine |
Divisions: | Educational and Research Institute of Pedagogics > Department of Preschool Education and Pedagogical Innovations |
Depositing User: | асистент І.О. Денисюк |
Date Deposited: | 04 Feb 2018 21:32 |
Last Modified: | 04 Feb 2018 21:32 |
URI: | http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/26338 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |