New paradigm of psychotherapy correction (rehabilitation) of the children with special needs

Вознюк, О. В. (2017) New paradigm of psychotherapy correction (rehabilitation) of the children with special needs. American Journal of Fundamental, Applied & Experimental Research, 3 (6).

[img]
Preview
Text
Download (1MB) | Preview

Abstract

На основі міждисциплінарного підходу та концепції функціональної асиметрії півкуль головного мозку будується система психокорекції дітей з синдромом Дауна та дітей-аутистів. Показано, що корекція "дітей сонця" передбачає активізацію лівопівкульового начала, а діти-аутисти корегується завдяки розвитку у них правопівкульового начала зі всіма терапевтично-тренінговими наслідками, що з цього випливають.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: The system of psychological correction of children with Down syndrome and autistic children is represented on the basis of an interdisciplinary approach and the concept of functional asymmetry of the cerebral hemispheres. It is shown that the correction of the "children of the sun" requires the intensification of the left hemisphere beginning of psychic activity, and autistic children are corrected due to activation of the right hemisphere activity with all training and therapeutically implications that emerge.
Subjects: B Philosophy. Psychology. Religion > BF Psychology
R Medicine > RA Public aspects of medicine
Divisions: Educational and Research Institute of Pedagogics > Department of Preschool Education and Pedagogical Innovations
Depositing User: лаборант І.О. Гогола
Date Deposited: 04 Feb 2018 21:32
Last Modified: 04 Feb 2018 21:32
URI: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/26338

Actions (login required)

View Item View Item

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics