Холістичний підхід до аналізу обдарованості: визначення, діагностика, формування

Вознюк, О. В. (2011) Холістичний підхід до аналізу обдарованості: визначення, діагностика, формування. Філософсько-методологічні аспекти визначення обдарованостію Матеріали круглого столу, 26 жовтня 2011 р., м. Київ. pp. 65-78.

[img]
Preview
Text
Download (1MB) | Preview

Abstract

Проводится междисциплинарное обобщение в сфере педагогики одаренного ребенка. Обосновывается холистический подход к анализу одаренности, который описывает определение одаренности в контексте таких категорий, как талант и творчество, а также позволяет очертить диагностику и педагогические условия ее формирования (актуализации).

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: The interdisciplinary generalization in the sphere of gifted child is made. Holistic approach to the analysis of giftedness is grounded, which describes the definition of giftedness in the context of such categories, as talent and creativity, enabling to outline its diagnostics and pedagogical conditions of forming (actualizations).
Subjects: B Philosophy. Psychology. Religion > BF Psychology
L Education > L Education (General)
Divisions: Educational and Research Institute of Pedagogics > Department of Preschool Education and Pedagogical Innovations
Depositing User: лаборант Л.М. Лонська
Date Deposited: 08 Feb 2018 12:03
Last Modified: 08 Feb 2018 12:03
URI: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/26428

Actions (login required)

View Item View Item

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics