Методологічні засади креативної освіти: визначення понять

Вознюк, О. В. (2011) Методологічні засади креативної освіти: визначення понять. Нові технологія навчання. Науково-методичний збірник / Інститут інноваційних технологій і змісту освіти Міністерстав освіти і науки, молоді та спорту України, Академія міжнародного співробітництва з креативної педагогіки: В 2-х ч., 1 (69). pp. 48-53.

[img]
Preview
Text
Download (1MB) | Preview

Abstract

На основе универсальной парадигмы развития, выступающей фундаментальным объяснительным принципом, рассматриваются основные категории концепции одаренности, что позволяет проследить их структурно-функциональную и генетическую взаимосвязь. Обосновывается, что творчество, одаренность и интеллект имеют определенную генетическую связь, которая реализуется в процессе развития ученика.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: On the basis of the universal paradigm of development, being the fundamental explanatory principle, the basic categories of the conception of giftedness are examined, that allows to trace their structurally-functional and genetic interdependence. It is grounded, that creativity, giftedness and intellect have certain genetic ties being be realized in the process of a student's development.
Subjects: L Education > L Education (General)
Divisions: Educational and Research Institute of Pedagogics > Department of Preschool Education and Pedagogical Innovations
Depositing User: асистент І.О. Денисюк
Date Deposited: 09 Feb 2018 09:41
Last Modified: 09 Feb 2018 09:41
URI: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/26458

Actions (login required)

View Item View Item