До проблеми обгрунтування інтегральної педагогічної парадигми

Вознюк, О. В. (2010) До проблеми обгрунтування інтегральної педагогічної парадигми. Нові технологія навчання. Матеріали міжнародної конференції "Духовно-моральне виховання і професіоналізація: виклики ХХІ ст" // № 66. Частина І : Інститут інноваційних технологій і змісту освіти Міністерстав освіти і науки України, Академія міжнародного, 1 (66). pp. 154-159.

[img]
Preview
Text
Download (1MB) | Preview

Abstract

Проблема обоснования интегральной педагогической парадигмы рассматриваются в контексте анализа разнообразных педагогических парадигм, которые являются способом осмысления педагогической действительности под углом зрения системы определенных научных подходов, способов анализа мира и помогают педагогу провести анализ научных публикаций, проанализировать свою деятельность и деятельность коллег, увидеть возможные пути профессионального роста и самосовершенствования.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: The problem of substantiation of an integral pedagogical paradigm is examined in the context of the analysis of various pedagogical paradigms being the method of comprehension of pedagogical reality in the view of the system of certain scientific approaches, methods of analysis of the world and helping the teacher to make the analysis of scientific publications, to analyze his activity and the activity of his colleagues, to see the possible ways of professional growth and self-perfection.
Subjects: L Education > L Education (General)
Divisions: Educational and Research Institute of Pedagogics > Department of Preschool Education and Pedagogical Innovations
Depositing User: асистент І.О. Денисюк
Date Deposited: 09 Feb 2018 09:43
Last Modified: 09 Feb 2018 09:49
URI: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/26467

Actions (login required)

View Item View Item