Базові міфи сучасної педагогіки й освіти

Вознюк, О. В. and Кубіцький, С. О. (2012) Базові міфи сучасної педагогіки й освіти. Вісник Національного університету оборони України. Зб-к наук. праць. (4(29)). pp. 17-21.

[img]
Preview
Text
Download (1MB) | Preview

Abstract

Аналізуються два базових міфи сучасної педагогіки й освіти: міфи про профілізацію і комп’ютеризацію навчання і професійної підготовки. Робиться висновок про те, що загальноосвітня і частково вища школа має орієнтуватися радше не на охоплення знань та технологій, які зростають лавиноподібним чином, а скоріше на фундаменталізацію знань, їх інтегративний, комплексний, міждисциплінарний, творчий характер.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: Two basic myths of modern pedagogics and education are analyzed: the myths about profiling and computerizing of studying and professional training. The conclusion is made that general and partly higher school must be oriented rather not on the scope of knowledge and technologies which grow in avalanche way, but rather on fundamentalization of knowledge, their integral, complex, interdisciplinary, creative character.
Subjects: L Education > L Education (General)
Divisions: Educational and Research Institute of Pedagogics > Department of Preschool Education and Pedagogical Innovations
Depositing User: лаборант Л.М. Лонська
Date Deposited: 21 Feb 2018 11:53
Last Modified: 21 Feb 2018 11:53
URI: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/26547

Actions (login required)

View Item View Item

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics