Вознюк, О. В. (2012) Обдарованість, інтелект, креативність, творчість, навчальна діяльність у контексті закономірності розгортання освітнього процесу. Інтелектуальна, академічна та творча обдарованість: спільне та відмінне: Матеріали круглого столу 20 січня 2012 р., м. Київ. pp. 75-83.
|
Text
Download (1MB) | Preview |
Abstract
На основе универсальной парадигмы развития, выступающей фундаментальным объяснительным принципом, рассматриваются основные категории концепции одаренности, что позволяет проследить их структурно-функциональную и генетическую взаимосвязь в контексте образовательного маршрута человека.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | On the basis of the universal paradigm of development, being the fundamental explanatory principle, the basic categories of the conception of giftedness are examined, that allows to trace their structurally-functional and genetic interdependence in the context of man's educational development.. |
Subjects: | B Philosophy. Psychology. Religion > BF Psychology L Education > L Education (General) |
Divisions: | Educational and Research Institute of Pedagogics > Department of Preschool Education and Pedagogical Innovations |
Depositing User: | асистент І.О. Денисюк |
Date Deposited: | 21 Feb 2018 11:53 |
Last Modified: | 21 Feb 2018 11:53 |
URI: | http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/26548 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |