Аналіз стану підготовки вчителя інформатики в умовах упровадження кредитно-модульної системи навчання

Спірін, О. М. (2008) Аналіз стану підготовки вчителя інформатики в умовах упровадження кредитно-модульної системи навчання. Інформаційні технології і засоби навчання, 2 (6).

[img] HTML
Download (172kB)
Official URL: http://www.nbuv.gov.ua/e-journals/ITZN/em6/emg.html

Abstract

У статті описано хід та результати констатувального етапу педагогічного експерименту з упровадження методичної системи базової фахової підготовки вчителя інформатики. Розглянуто нормативні документи, що регламентують підготовку вчителя інформатики. Описано результати опитування викладачів ВНЗ щодо обґрунтування, опису, відтворення та практичного впровадження кредитно-модульної технології навчання. Проведено аналіз стану сформованості системи інформаційно-тех­но­ло­­гіч­них компетентностей учителів інформатики. Аннотация Спирин О.М. Анализ состояния подготовки учителя информатики в условиях внедрения кредитно-модульной системы обучения В статье описан ход и результаты констатирующего этапа педагогического эксперимента по внедрению методической системы базовой профессиональной подготовки учителя информатики. Рассмотрены нормативные документы, регламентирующие подготовку учителя информатики. Описаны результаты опроса преподавателей вузов касательно обоснования, описания, воспроизведения и практического внедрения кредитно-модульной технологии обучения. Проведен анализ состояния сформированности системы информационно-технологических компетентностей учителей информатики. Resume Spirin O. Analysis of the situation of informatics teacher training under the conditions of introduction of teaching credit-module system The article deals with the process and results of the primary stage of pedagogical experiment on introduction of the methodical system of base professional informatics teacher training. Normative documents which regulate the informatics teacher training are considered. The results of questioning the Higher school teachers in relation to a ground, description, recreation and practical introduction of the teaching credit-module technologies are described. The analysis of the situation of formed system of informative-technological competences of the informatics teachers is carried out.

Item Type: Article
Subjects: Q Science > QA Mathematics > QA75 Electronic computers. Computer science
L Education > LB Theory and practice of education > LB2300 Higher Education
Divisions: Faculty of Physics and Mathematics > Department of Applied Mathematics and Computer Science
Depositing User: Олег Спірін
Date Deposited: 24 Feb 2009 18:05
Last Modified: 08 Oct 2014 07:51
URI: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/2655

Actions (login required)

View Item View Item

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics