Аналіз педагогічної дійсності

Вознюк, О. В., Кубіцький, С. О. (2012) Аналіз педагогічної дійсності. Збірник наукових праць Військового інституту Київського національного університету імені Тараса Шевченка (35). pp. 222-228.

[img]
Preview
Text
Download (1MB) | Preview

Abstract

Аналізується педагогічна дійсність, що дозволяє виявити актуальність формування новітніх напрямів педагогічної думки, що сприяють подолання кризи сучасної освіти. Аналіз педагогічної дійсності проводиться на основі синтезу філософсько-антропологічного, поліпарадигмального, цивілізаційного, формаційного і культурного підходів.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: Pedagogical reality is analyzed, that allows to find out еру actuality of forming the newest directions of pedagogical thought, which promote overcoming the crisis of modern education. The analysis of pedagogical reality is conducted on the basis of synthesis of philosophical-anthropological, polyparadigm, civilization, structure and cultural approaches.
Subjects: B Philosophy. Psychology. Religion > B Philosophy (General)
L Education > L Education (General)
Divisions: Educational and Research Institute of Pedagogics > Department of Preschool Education and Pedagogical Innovations
Depositing User: асистент І.О. Денисюк
Date Deposited: 22 Feb 2018 07:19
Last Modified: 22 Feb 2018 07:19
URI: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/26556

Actions (login required)

View Item View Item