Воспитательный аспект одаренности как потенциальной сущности

Вознюк, О. В. (2011) Воспитательный аспект одаренности как потенциальной сущности. Освіта обдарованої та талановитої молоді – національнра проблема. Матеріали Всеукраїнської конференції, 1 грудня 2011 р., м. Київ, частина 1.. pp. 74-79.

[img]
Preview
Text
Download (1MB) | Preview

Abstract

Проводится анализ потенциально-возможного, виртуального аспекта одаренности и очерчиваются его проекции в сфере воспитания. Делается вывод о том, что социально-педагогическая среда должна быть амбивалентно-парадоксальной, сочетающей согласованные и несогласованные вербальные и экстравербальные сигналы и педагогические влияния.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: The analysis deals with the potential and possible, virtual aspect of giftedness and its projections are outlined in the field of education. The conclusion is drawn that social and pedagogical environment must be ambivalent paradoxical, combining the concerted and uncoordinated verbal and extraverbal signals and pedagogical influence.
Subjects: B Philosophy. Psychology. Religion > BF Psychology
L Education > L Education (General)
Divisions: Educational and Research Institute of Pedagogics > Department of Preschool Education and Pedagogical Innovations
Depositing User: лаборант І.О. Гогола
Date Deposited: 23 Feb 2018 10:09
Last Modified: 23 Feb 2018 10:09
URI: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/26576

Actions (login required)

View Item View Item