Особливості педагогічної синергетики

Вознюк, О. В. (2008) Особливості педагогічної синергетики. Історія. Філософія. Релігієзнавство. Науковий журнал (2). pp. 5-9.

[img]
Preview
Text
Download (1MB) | Preview

Abstract

Розглядаються головні особливості педагогічної синергетики, яка має постати тим загальним теоретичним методом аналізу, завдяки чому можна провести цілісне концептуальне узагальнення у системі психолого-педагогічних наук, зрозуміти логіку розвитку педагогічних систем та їх функціонування, що засвідчує про високий системно-організуючий ресурс синергетичного підходу в освіті.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: The main features of pedagogical synergetics which must be that general theoretical method of analysis are discussed, due to that it is possible to conduct integral conceptual generalization in the system of psycho-pedagogical sciences, to understand logic of the development of the pedagogical systems and their functioning, which certifies about high system-organizing resources of sinergistic approach in education.
Subjects: B Philosophy. Psychology. Religion > B Philosophy (General)
L Education > L Education (General)
Divisions: Educational and Research Institute of Pedagogics > Department of Preschool Education and Pedagogical Innovations
Depositing User: лаборант Л.М. Лонська
Date Deposited: 10 Apr 2018 20:15
Last Modified: 10 Apr 2018 20:15
URI: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/26932

Actions (login required)

View Item View Item

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics