Теоретико-методологічні засади розвитку особистості педагога в умовах цивілізаційних змін

Вознюк, О. В. (2014) Теоретико-методологічні засади розвитку особистості педагога в умовах цивілізаційних змін. Other thesis, Житомирський державний університет імені Івана Франка.

[img]
Preview
Text
Download (2MB) | Preview

Abstract

Розроблено і реалізовано методологічний базис дослідження; проаналізовано категоріально-поняттєвий апарат проблеми розвитку особистості педагога, цивілізаційні зміни та тенденції розвитку освіти й особистості педагога; розглянуто сутність та механізми цивілізаційних змін в епоху трансформації сучасного суспільства в новий інформаційний стан; проаналізовано провідні теорії та концепції розвитку особистості на міждисциплінарному рівнях у вітчизняних та зарубіжних джерелах у контексті універсальної парадигми розвитку у філософському, антропологічному, соціологічному, психологічному та педагогічному напрямах. Побудовано концепцію особистості педагога як трансцендентальної сутності, доведено, що кризовий лад сучасного життя виявляє ситуацію, коли діалектичний механізм розвитку особистості функціонує найбільш ефективно, через що розвиток особистості педагога набуває динамічності та спрямовується на трансцендентальну мету – ідеальне суспільство майбутнього. Обґрунтовано та експериментально перевірено концептуальну модель розвитку особистості педагога, інтегральну модель особистості педагога, науково-методичну систему, психолого-педагогічний механізм розвитку та саморозвитку особистості педагога в умовах цивілізаційний змін.

Item Type: Thesis (Other)
Uncontrolled Keywords: The methodological basis of the research is developed and implemented; the categorial-conceptual apparatus of the problems teacher's personality development is analyzed as well as the civilizational changes and trends in the education and tteacher's personality development; the essence and the mechanisms of of civilization changes in the era of transformation of modern society into the state of a new information state; key theories and concept of personality development at the conceptual and interdisciplinary levels in domestic and foreign sources in the context of the universal paradigm of development in philosophical, anthropological, sociological, psychological and pedagogical spheres are analyzed. The concept of teacher's personality being the transcendental essence is built; it is grounded that the crisis of the modern ways of life reveales the situation where the dialectical mechanism of teacher's personality functions most efficiently, hence the development of teacher's personality gains dynamics and is directed at the transcendental goal – the ideal society of the future. A conceptual model of teacher's personality development; the integral model of teacher's personality; the scientific and methodical system as well as the psycho-pedagogical mechanism of teacher's development and self-development in the conditions of civilizational transformations are substantiated and verified.
Subjects: B Philosophy. Psychology. Religion > B Philosophy (General)
L Education > L Education (General)
L Education > LA History of education
Divisions: Educational and Research Institute of Pedagogics > Department of Preschool Education and Pedagogical Innovations
Depositing User: лаборант І.О. Гогола
Date Deposited: 21 Apr 2018 06:48
Last Modified: 21 Apr 2018 06:48
URI: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/26984

Actions (login required)

View Item View Item