Ауторефлексія тілесності у студентів коледжу фізичного виховання під впливом експериментальної програми з плавання

Павляшик, В. В. (2018) Ауторефлексія тілесності у студентів коледжу фізичного виховання під впливом експериментальної програми з плавання. Фізична культура, спорт та здоров'я нації (5). pp. 416-419. ISSN 2071-5285

[img]
Preview
Text
Download (233kB) | Preview

Abstract

За результатами досліджень попередників більшість показників здоров’я молоді в Україні характеризуються проявами негативних тенденцій. У Національній доктрині розвитку фізичної культури і спорту зазначається, що в Україні склалася вкрай незадовільна ситуація із станом здоров’я населення, а особливо молоді. Значна їх кількість має суттєві відхилення у фізичному розвитку та стані здоров’я. Різко прогресують у підростаючого покоління хронічні ревматичні хвороби серця, гіпертонії, неврози, артрити, сколіози, тощо. Впроваджена в останні роки в навчальний процес з фізичного виховання студентів система оцінки фізичної підготовленості, яка базується на нормативних вимогах, довела високу дієвість цього заходу в справі подальшого вдосконалення фізичного виховання студентської молоді ВНЗ України. Експериментальна програма з використанням плавання охоплювала теоретичний і практичний розділи. Зміст теоретичного розділу спрямований на засвоєння спеціальних знань, на основі яких формується мотивація студентів до занять спеціальними вправами й розвиток потреби до самовдосконалення резервів здоров’я. Практичний розділ програми, окрім засобів загальної фізичної підготовки, включав засоби оздоровчого плавання. При цьому співвідношення інтенсивності фізичних навантажень порогової, середньої і пікової виличини були як 2:3:1. За результатами дослідження збільшилась кількість студентів, які більш позитивно сприймають власне Я, проявляють впевненість в досягненні мети, готовність до подолання невдач за рахунок своїх можливостей та самоактивності. Після експерименту, пов’язаного з перевіркою ефективності експериментальної програми з використанням плавання нами було відзначено варіативну динаміку у кількості молодих людей із різними типами саморефлексії тілесного потенціалу, що знаходила вираз у позитивних змінах під впливом запропонованого підходу. Наведені результати експерименту свідчать про доцільність впровадження експериментальної програми з плавання в межах організації навчального процесу фізичного виховання у коледжі фізичного виховання.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: саморефлексія, тілесність, фізичне виховання, фізична культура, спорт, плавання.
Subjects: A General Works > AZ History of Scholarship The Humanities
Divisions: Faculty of Physical Education and Sport > Department of Theoretical and Methodological Foundations of Physical Education and Sport
Depositing User: Unnamed user with email kaf.fiz.vyh@gmail.com
Date Deposited: 06 Oct 2018 20:00
Last Modified: 06 Oct 2018 20:00
URI: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/27519

Actions (login required)

View Item View Item

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics