Аналіз періодів та етапів взаємодії держави і громадськості в управлінні освітою

Пастовенський, О. В. (2014) Аналіз періодів та етапів взаємодії держави і громадськості в управлінні освітою. Педагогічна Житомирщина (1 (73)). pp. 3-10.

[img]
Preview
Text
Download (1MB) | Preview

Abstract

У статті уточнено періодизацію розвитку концепту громадсько-державного управління освітою від XVIII ст. до наших днів. Зроблено висновок, що у розвитку взаємодії держави і громадськості в управлінні шкільною освітою змінювалися етапи тотальної державної централізації управління та активізації політичних, громадських і професійних освітянських рухів в управлінні загальною середньою освітою

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: The periods of the development of the concept of state and public education management from XVIII century to contemporary time are specified in the article. The conclusion is made, that in the development of cooperation between the state and public communities in school management the stages of total state centralization of management and intensification of political, public and professional educational movements in secondary education management were being changed.
Subjects: L Education > L Education (General)
Divisions: Educational and Research Institute of Pedagogics > Department of Preschool Education and Pedagogical Innovations
Depositing User: лаборант І.О. Гогола
Date Deposited: 24 Nov 2018 20:25
Last Modified: 24 Nov 2018 20:25
URI: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/27748

Actions (login required)

View Item View Item