. Поліструктурна модель громадсько-державного управління загальною середньою освітою

Пастовенський, О. В. (2012) . Поліструктурна модель громадсько-державного управління загальною середньою освітою. Шлях освіти (1). pp. 12-18.

[img]
Preview
Text
Download (1MB) | Preview

Abstract

У статті проаналізовано досвід громадсько-державного управління освітніми округами, комунальними, автономними і приватними загальноосвітніми навчальними закладами. Розглянуто механізми впливу громадськості на управління навчальними закладами через громадські управлінські структури – загальні збори, ради навчальних закладів, ради освітніх округів. Обґрунтовано і розроблено поліструктурну модель громадсько-державного управління загальною середньою освітою.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: The experience of public and state management by educational district, communal, autonomous and private secondary educational establishments is analyzed in the article. The public influence mechanisms on educational establishments management through the public management structures – general collections, school-boards, educational district councils are considered. The polystructural model of public and state secondary education management is grounded and elaborated.
Subjects: L Education > L Education (General)
Divisions: Educational and Research Institute of Pedagogics > Department of theory and methods of preschool and inclusive education
Depositing User: асистент Є.С. Панченко
Date Deposited: 24 Nov 2018 20:25
Last Modified: 24 Nov 2018 20:25
URI: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/27749

Actions (login required)

View Item View Item