Булгаков, О. І., Колеснік, І. В., Айунц, В. І.
(2018)
Роль і значення фізкультурних хвилинок у підвищенні розумової працездатності учнів загальноосвітніх шкіл.
Фізична культура, спорт та здоров'я нації (6).
с. 15-20.
ISSN 2071-5285
Опис
Актуальність теми дослідження. За останні роки стан фізичного здоров’я учнів загальноосвітніх навчальних закладів України має стабільну тенденцію до погіршення. Така тенденція обумовлена недостатнім обсягом рухової активності учнів, перевантаженістю шкільної програми, впливом різних соціальних факторів, а також не сформованістю в учнів потреби в систематичних заняттях фізичними вправами з метою збереження та зміцнення свого здоров’я.
Метою дослідження було визначити вплив уроків загального циклу, а також різних за змістом та інтенсивністю навантажень уроків фізичної культури та фізкультурних хвилинок на показники розумової працездатності учнів.
У процесі проведення дослідження було використано такі методи: теоретичний аналіз і узагальнення літературних джерел; педагогічне спостереження; педагогічне тестування; математичної статистики.
Результати роботи та ключові висновки. Результати проведеного дослідження свідчить про те, що виконання учнями фізкультурних хвилинок на уроках загального циклу забезпечує підвищення у них розумової працездатність, у порівнянні із уроками на яких фізкультурні хвилинки не проводились. У ході дослідження було установлено, що уроки фізичної культури з використанням фізичних вправ високої інтенсивності, у порівнянні із уроками, де використовуються фізичні вправи помірної інтенсивності, більш негативно впливають на показники розумові працездатності школярів. Це може означати, що на уроках фізичної культури протягом навчального дня, повинні використовуватись фізичні вправ помірної інтенсивності. Проведення ж уроків фізичної культури з використанням фізичних вправ високої інтенсивності доцільно в кінці навчального дня.
Actions (login required)
|
Перегляд елементу |