Визначення поняття «вміння плавати» як профілактичний захід в запобіганні утоплень – досвід північно-західних країн Європейського Союзу

Скалій, О. В. and Скалій, Т. В. (2018) Визначення поняття «вміння плавати» як профілактичний захід в запобіганні утоплень – досвід північно-західних країн Європейського Союзу. Фізична культура, спорт та здоров'я нації (6). pp. 91-100. ISSN 2071-5285

[img]
Preview
Text
Download (663kB) | Preview

Abstract

Актуальність теми дослідження. У науковій літературі вже протягом багатьох поколінь ведуться дискусії щодо опрацювання загальносвітового визначення поняття «вміння плавати». Основним стримуючим фактором, що перешкоджає в опрацюванні всеохоплюючого світового визначення поняття «вміння плавати» є протиріччя між змістом дефініції та необхідністю визначення параметрів, де відбувається плавання. Метою дослідження є визначення чинників, які мають суттєве значення для формування загальної дефініції вміння плавати та способу перевірки даного вміння. Методи дослідження. В дослідженнях було використано аналітичний підхід. Результати роботи та ключові висновки. У загальній складності ми отримали вісім основних навичок як базових плавальних вмінь, і чотири додаткові вміння, пов’язані з плаванням в умовах відкритих водойм, а також, вміння пов’язані з виходом із води. Дефініція «вміння плавати» повинна відображати всі ці навички. Використовуючи як основу дефініцію вміння плавати, що була розроблена для норвезького уряду в 2008 році і базується на восьми основних плавальних вміннях, отримано загальні критерії щодо визначення вміння плавати. Проте, плавання на відкритих водоймах та профілактика утоплення не включено до цього визначення. Якщо до даної дефініції включити вміння щодо запобігання утопленню, то воно стає більш точним. Розглянуто дефініцію, яка знаходиться на даний момент в процесі апробації на території скандинавських країн, а також рекомендована Комісією Освіти Європейської Федерації з Безпеки на Водах. Визначення дефініції «вміння плавати» з метою запобігання утоплення, може мати багато протиріч в термінології і методології при розгляді його застосування до широкого спектру водних середовищ.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: дефініція, плавальні вміння, водне середовище, подолання дистанції
Subjects: A General Works > AZ History of Scholarship The Humanities
Divisions: Faculty of Physical Education and Sport > Department of Theoretical and Methodological Foundations of Physical Education and Sport
Depositing User: Unnamed user with email kaf.fiz.vyh@gmail.com
Date Deposited: 31 Jan 2019 19:20
Last Modified: 31 Jan 2019 19:20
URI: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/28151

Actions (login required)

View Item View Item