Новая холистическая парадигма образования: содержание, цели, средства

Вознюк, О. В. (2015) Новая холистическая парадигма образования: содержание, цели, средства. Проблеми освіти: збірник наукових праць. pp. 22-32.

[img]
Preview
Text
Download (567kB) | Preview

Abstract

На основі міждисциплінарного підходу формулюється нова холістична парадигма освіти. Робиться висновок, що одна з сучасних цілей освіти (формування в учнів матеріалістичного світогляду, що відповідає класичній науковій парадигмі) має орієнтуватися на формування в учнів діалектико-містичного, творчого світогляду, що відповідає постнекласичній науковій парадигмі.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: An interdisciplinary approach a new holistic paradigm of education is formulated on the basis of. It is concluded that one of the contemporary goals of education (development in the students the materialistic worldview that meets the classical scientific paradigm) should focus on the development in the students' the dialectical-mystical, creative mindset that meets the post-non-classical scientific paradigm.
Subjects: L Education > L Education (General)
Divisions: Educational and Research Institute of Pedagogics > Department of Preschool Education and Pedagogical Innovations
Depositing User: лаборант І.О. Гогола
Date Deposited: 12 Apr 2019 10:09
Last Modified: 12 Apr 2019 10:09
URI: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/29149

Actions (login required)

View Item View Item