Використання концепції функціональної асиметрії півкуль головного мозку у побудові інформаційно-цифрової технології роботи з обдарованими дітьми та молоддю

Вознюк, О. В., Горобець, С. М. (2019) Використання концепції функціональної асиметрії півкуль головного мозку у побудові інформаційно-цифрової технології роботи з обдарованими дітьми та молоддю. Інформаційно-цифровий освітній простір України: трансформаційні процеси і перспективи розвитку. Матеріали методологічного семінару НАПН України. 4 квітня 2019 р.. pp. 312-321.

[img]
Preview
Text
Download (564kB) | Preview

Abstract

Представлено основні аспекти мультимедійної технології освітнього процесу, що ґрунтується на концепції функціональної асиметрії півкуль головного мозку, які виступають своєрідним психофізіологічних фокусом людського організму, а також відображають асиметрії простору і часу Всесвіту. Базуючись на актуальності заявленої проблеми, що випливає з тенденцій сучасного світу, пов'язаних з його розвитком в напрямку інформаційного суспільства, а також з тенденцій розвитку освіти, яка стає дедалі мультимедийно насиченою і психологезованою, автори розглядають основні особливості пізнавальних стратегій півкуль, які доцільно враховувати в освітньому процесі з використанням мультимедіа, в тому числі комп'ютерної графіки. Показано, що навчальна інформація, пропонована обдарованим учням, може бути диференційована за правим (вербальним) і лівим (образним) відеорядами, що відповідає півкульовим стратегіям обробки інформації і сприяє синергетичного ефекту синхронізації функцій півкуль головного мозку. На підставі цього сформульовані алгоритми як ефективного (гармонійного) педагогічного впливу, так і створення гармонійних (геніальних) творів мистецтва обдарованими учнями та молоддю. З метою медитативно-духовного та гармонізуючого впливу мультимедійної презентації навчальної інформації на студента через одночасну дію обох півкуль головного мозку і, таким чином, синхронізацію їх роботи, компенсуючий алгоритм передбачає об'єднання лівої та правої інформації в такий спосіб, щоб дві півкульові стратегії компенсували одна одну; гармонізуючий алгоритм передбачає поєднання лівої та правої інформації таким чином, щоб обсяги двох типів інформації утворювали гармонійну пропорцію.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: мультимедіа; мультимедійна технологія; півкулі головного мозку; функціональна синхронізація функцій півкуль; синергетика; комп'ютерна графіка; психопедагогика.
Subjects: L Education > L Education (General)
L Education > LB Theory and practice of education
Divisions: Educational and Research Institute of Pedagogics > Department of Preschool Education and Pedagogical Innovations
Faculty of Physics and Mathematics > Department of Computer Science and Information Technology
Depositing User: асистент І.О. Денисюк
Date Deposited: 10 Jul 2019 07:32
Last Modified: 10 Jul 2019 07:32
URI: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/29604

Actions (login required)

View Item View Item