Підвищення ефективності уроків фізичної культури шляхом урахування енерговитрат

Мірошніченко Вячеслав, Марченко Ірина, Барабаш Ольга, Юшина Олена (2019) Підвищення ефективності уроків фізичної культури шляхом урахування енерговитрат. Фізична культура, спорт та здоров'я нації (8). С. 74–79. ISSN 2071-5285

[img]
Preview
Текст
Download (464kB) | Preview

Анотація

Актуальність теми дослідження. Надмірні навантаження не лише не дадуть бажаного тренувального ефекту, але й можуть розбалансувати функціональні системи в організмі. Одним із шляхів підвищення ефективності уроків фізичної культури є урахування індивідуальних особливостей при виборі об’єму та інтенсивності навантажень. Такі можливості відкриває дозування фізичних навантажень за енерговитратами. Метою дослідження є встановити доцільність впровадження у навчальний процес на уроках фізичної культури в школі методики дозування фізичних навантажень за енерговитратами. Методи дослідження: педагогічне спостереження, педагогічний експеримент. Результати роботи. Уроки фізичної культури за програмою варіативного модуля «легка атлетика» які включають бігові навантаження з енерговитратами нижче порогових, сприяють зростанню швидкісної витривалості на 4,8% (p < 0,05) та швидкості на 7,0% (p < 0,05). Статистично достовірних змін показників функціональної підготовленості під впливом занять за даною програмою не відбулося. Уроки фізичної культури де енерговитрати бігових навантажень перевищують порогову величину, сприяють зростанню швидкісної витривалості на 4,1% (p < 0,05), витривалості на 8,8% (p < 0,01) та швидкості на 5,1% (p < 0,05). Такі заняття сприяють зростанню функціональної підготовленості. Відносний показник PWC170 зріс на 18,0% (p < 0,01) а відносний показник Vo2 max зріс на 8,7% (p < 0,01). Висновки. Встановлено, що уроки фізичної культури за програмою варіативного модуля легка атлетика з біговими навантаженнями енерговитрати яких більші за порогову величину сприяють зростанню фізичної працездатності, аеробної продуктивності та витривалості у дівчат 15-17 років.

Тип ресурсу: Стаття
Ключові слова: бігові навантаження, дівчата, фізична підготовленість, функціональна підготовленість
Класифікатор: A Загальні роботи > AZ Історія науки. Гуманітарні науки
Відділи: Факультет фізичного виховання та спорту > Кафедра теоретико-методичних основ фізичного виховання та спорту
Користувач: Unnamed user with email kaf.fiz.vyh@gmail.com
Дата подачі: 04 Лют 2020 07:07
Оновлення: 04 Лют 2020 07:07
URI: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/30647

Actions (login required)

Оглянути опис ресурсу Оглянути опис ресурсу