Підвищення ефективності уроків фізичної культури шляхом урахування енерговитрат

Мірошніченко, Вячеслав and Марченко, Ірина and Барабаш, Ольга and Юшина, Олена (2019) Підвищення ефективності уроків фізичної культури шляхом урахування енерговитрат. Фізична культура, спорт та здоров'я нації (8). pp. 74-79. ISSN 2071-5285

[img]
Preview
Text
Download (464kB) | Preview

Abstract

Актуальність теми дослідження. Надмірні навантаження не лише не дадуть бажаного тренувального ефекту, але й можуть розбалансувати функціональні системи в організмі. Одним із шляхів підвищення ефективності уроків фізичної культури є урахування індивідуальних особливостей при виборі об’єму та інтенсивності навантажень. Такі можливості відкриває дозування фізичних навантажень за енерговитратами. Метою дослідження є встановити доцільність впровадження у навчальний процес на уроках фізичної культури в школі методики дозування фізичних навантажень за енерговитратами. Методи дослідження: педагогічне спостереження, педагогічний експеримент. Результати роботи. Уроки фізичної культури за програмою варіативного модуля «легка атлетика» які включають бігові навантаження з енерговитратами нижче порогових, сприяють зростанню швидкісної витривалості на 4,8% (p < 0,05) та швидкості на 7,0% (p < 0,05). Статистично достовірних змін показників функціональної підготовленості під впливом занять за даною програмою не відбулося. Уроки фізичної культури де енерговитрати бігових навантажень перевищують порогову величину, сприяють зростанню швидкісної витривалості на 4,1% (p < 0,05), витривалості на 8,8% (p < 0,01) та швидкості на 5,1% (p < 0,05). Такі заняття сприяють зростанню функціональної підготовленості. Відносний показник PWC170 зріс на 18,0% (p < 0,01) а відносний показник Vo2 max зріс на 8,7% (p < 0,01). Висновки. Встановлено, що уроки фізичної культури за програмою варіативного модуля легка атлетика з біговими навантаженнями енерговитрати яких більші за порогову величину сприяють зростанню фізичної працездатності, аеробної продуктивності та витривалості у дівчат 15-17 років.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: бігові навантаження, дівчата, фізична підготовленість, функціональна підготовленість
Subjects: A General Works > AZ History of Scholarship The Humanities
Divisions: Faculty of Physical Education and Sport > Department of Theoretical and Methodological Foundations of Physical Education and Sport
Depositing User: Unnamed user with email kaf.fiz.vyh@gmail.com
Date Deposited: 04 Feb 2020 07:07
Last Modified: 04 Feb 2020 07:07
URI: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/30647

Actions (login required)

View Item View Item