Адаптація наукових даних та життєвих фактів до викладання предметів духовно-морального спрямування

Вознюк, О. В. and Шатило, В. (2020) Адаптація наукових даних та життєвих фактів до викладання предметів духовно-морального спрямування. Нові технології навчання: збірник наукових праць. ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти». (94). pp. 60-64.

[img]
Preview
Text
Download (438kB) | Preview

Abstract

Стаття присвячена проблемі адаптації наукових даних та життєвих фактів до викладання предметів духовно-морального спрямування. Наводяться деякі наукові дані та життєві факти, котрі ілюструють окремі аспекти релігійного сприйняття дійсності. Показано, що існує певне узгодження наукового й релігійного способів осягнення світу людиною. За таких умов обґрунтовується новий гносеологічний постулат, який демонструє розроблений новий метод компенсуючого пізнання. Аналіз пізнання дозволяє говорити про нього як про процес, що має амбівалентно-компенсуючий характер, оскільки пізнання виявляє дві стратегії – раціональну (науково-теоретичну) та ірраціональну (релігійно-міфологічну), які компенсують (анігілюють, поглинають) одна одну: кожна з поданих стратегій як окремо взятий процес виявляється нездатною до адекватного відображення світу, що передбачає взаємну компенсацію цих двох полярних способів відображення, осягнення й освоєння людиною самої себе та навколишнього світу.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: предмети духовно-морального спрямування, прагматично-технократична орієнтація сучасної молоді, глобалізаційно-технократичні тенденції сучасного світу, новий гносеологічний постулат, метод компенсуючого пізнання.
Subjects: B Philosophy. Psychology. Religion > BL Religion
L Education > L Education (General)
Divisions: Educational and Research Institute of Pedagogics > Department of the English Language and Primary ELT Methodology
Depositing User: лаборант І.О. Гогола
Date Deposited: 23 Jun 2020 17:19
Last Modified: 23 Jun 2020 17:19
URI: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/31266

Actions (login required)

View Item View Item