Розвиток фізичних якостей у студентів закладів вищої освіти під час навчально-тренувальних занять боротьбою самбо

Грибан, Г. П., Дзензелюк, Д. О., Ткаченко, П. П., Пантус, О. О., Білоскаленко, Т. О. (2020) Розвиток фізичних якостей у студентів закладів вищої освіти під час навчально-тренувальних занять боротьбою самбо. Фізична культура, спорт та здоров'я нації (10). pp. 19-28. ISSN 2071-5285

[img]
Preview
Text
Download (595kB) | Preview

Abstract

ьність теми дослідження. Відомо, що в Україні фізичне виховання студентів закладів вищої освіти не стало невід’ємною складовою вищої освіти, спрямованою на формування гармонійно розвиненого сучасного фахівця в умовах раціонально організованої рухової активності. В останні роки завдано невиправного удару по рівню здоров’я студентів та якості навчально-виховної, фізкультурно-оздоровчої та спортивної роботи у ЗВО України. Тому одним із перспективних напрямків розв’язання зазначеної проблеми є впровадження занять з урахуванням вільного вибору студентами виду спорту чи фізкультурно-оздоровчої діяльності. Мета дослідження – обґрунтувати та експериментально перевірити методику розвитку фізичних якостей у студентів закладів вищої освіти засобами боротьби самбо у навчально-виховному процесі з фізичного виховання. Методи дослідження: теоретичні – аналіз та узагальнення даних науково-методичної літератури; емпіричні: педагогічне спостереження, педагогічне тестування показників фізичної підготовленості; антропометрія для оцінки показників фізичного розвитку, фізичного здоров’я, педагогічний експеримент; методи обробки статистичних даних. Результати роботи та ключові висновки. Встановлено, що основними причинами низького рівня фізичної підготовленості та здоров’я студентської молоді є: знецінення соціального престижу здорового способу життя та зниження інтересу у студентів до традиційної форми організації занять із фізичного виховання. Застосування методики розвитку рухових якостей студентів засобами боротьби самбо забезпечило залучення студентів до систематичних занять фізичними вправами, підвищило суттєво рівень їх фізичної підготовленості, фізичного розвитку та здоров’я. Доведено, що показники фізичної підготовленості студентів-чоловіків ЕГ наприкінці експерименту є достовірно кращими (Р<0,05–0,001), порівняно зі студентами КГ: з бігу на 100 м – на 0,6 с, у підтягуванні – на 7,4 разу, з бігу на 3000 м – на 1 хв 50,1 с, у підніманні в сід за 1 хв. – на 9,7 разу, у стрибку у довжину з місця – на 23,9 см, у нахилі тулуба вперед із положення сидячи – на 10,5 см. Аналогічні результати отримані і в студенток. Застосування даної методики сприятиме покращанню рухової активності студентів, залучення їх до фізкультурно-оздоровчої діяльності та здорового способу життя.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: фізична підготовленість, рухова активність, спорт, фізкультурно-оздоровча діяльність, навчально-виховний процес
Subjects: A General Works > AZ History of Scholarship The Humanities
Divisions: Faculty of Physical Education and Sport > Department of Theoretical and Methodological Foundations of Physical Education and Sport
Depositing User: Unnamed user with email kaf.fiz.vyh@gmail.com
Date Deposited: 21 Jan 2021 21:11
Last Modified: 21 Jan 2021 21:11
URI: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/32128

Actions (login required)

View Item View Item