Дяченко, Андрей, Ченьцин, Е, Киприч, Сергей
(2020)
Контроль функционального обеспечения специальной работоспособности гребцов на байдарках и каноэ с использованием специальных тренажеров.
Фізична культура, спорт та здоров'я нації (10).
с. 123-132.
ISSN 2071-5285
Опис
У статті показані можливості застосування спеціальних тренажерів у структурі спеціальної фізичної підготовки у веслуванні на байдарках і каное. Мета. Розробити модель контролю функціонального забезпеченням спеціальної працездатності спортсменів (на прикладі греблі на байдарках на дистанції 1000 м). Методи й організація досліджень. У дослідженні взяли участь веслярі на байдарках (чоловіки) високої кваліфікації (n=18), провідні спортсмени провінції Шандун (КНР). Були використані методи досліджень: газоаналіз (Oxycon mobile (Jaeger)), біохімічні методи досліджень, пульсометрія (Polar), ергометрія (ергометр «Dansprint). Результати. Показані нові можливості реалізації контролю як функції керування функціональним забезпеченням спеціальною працездатністю веслярів. Застосування спеціальних тренажерів дозволяє з високою точністю виміряти параметри роботи у відповідності з реакцією організму на навантаження. Це дозволило визначити параметри ергометричної потужності роботи у відповідності з показниками кардіореспіраторної системи й енергозабезпечення працездатності в граничних точках реакції анаеробного алактатного та лактатного енергозабезпечення, максимального споживання кисню, компенсації стомлення. Розроблені режими роботи на ергометрі «Dansprint» умовно названі А, Б, В, Г: «А» – навантаження регламентоване індивідуальною ергометричною потужністю роботи в «тесті 10 c». «Б» – навантаження регламентоване індивідуальною ергометричною потужністю роботи в «тесті 30 c». «В» – навантаження на рівні w ̅ VO2 max. «Г» – моделювання функціонального забезпечення спеціальної працездатності в умовах розвитку й компенсації стомлення –( w) ̅ 90 c НКМ. Реалізація програми дозволила збільшити показники працездатності на 20,3% в «тесті 10 с», 23,7% в «тесті 30 с», 18,2% в «тесті VO2 max», 24,6% при навантаженні «критичної» потужності.
Actions (login required)
|
Перегляд елементу |