Формування мовної особистості учнів ліцею як громадян з розвиненою національномовною свідомістю як лінгводидактична проблема

Магдич Т. П. (2020) Формування мовної особистості учнів ліцею як громадян з розвиненою національномовною свідомістю як лінгводидактична проблема. Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету. Педагогічні науки (1). С. 164–175. ISSN 2412-9208

[img]
Preview
Текст
Download (262kB) | Preview

Анотація

У статті з’ясовано суть поняття "мовна особистість", "національномовна особистість", "мовна свідомість", "національна мовна свідомість", виокремлено її структурні елементи, визначено її роль в розвитку та становленні українськомовного демократичного суспільства. Проаналізовано джерельну базу, уточнено ключові поняття, викладено основні результати досліджень з питання мовної особистості, мовної свідомості, зокрема вітчизняних, зарубіжних психологів, психолінгвістів, лінгводидактів, визначено взаємоз’вязок національномовної свідомості з громадянською компетентністю, з’ясовано стратегічне значення національномовної свідомості як основного чинника формування громадянознавчих знань, громадянської позиції, відповідального ставлення та дотримання рідномовних обов’язків. На основі тлумачень та визначення структурних елементів мовної свідомості, виокремлено основні принципи та психолого-педагогічні передумови формування громадянської компетентності учнів ліцею в процесі навчання української мови. Підбито підсумки й спрогнозовано перспективи подальшого дослідження проблеми.

Тип ресурсу: Стаття
Класифікатор: L Освіта > LB Теорія і практика освіти
Відділи: Інститут філології і журналістики > Кафедра журналістики, реклами та PR
Користувач: Тетяна Магдич
Дата подачі: 18 Черв 2021 19:51
Оновлення: 21 Трав 2025 16:40
URI: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/32940

Actions (login required)

Оглянути опис ресурсу Оглянути опис ресурсу