Клименко, Ганна, Філіппов, Михайло, Ільїн, Володимир
(2021)
Вплив занять з фізичного виховання на зміни психофізіологічного стану студенток.
Фізична культура, спорт та здоров'я нації (12).
с. 13-17.
ISSN 2071-5285
Опис
Актуальність теми дослідження. Робота присвячена формуванню процесу фізичного виховання (ФВ) студенток на основі обліку особливостей протікання фаз менструального циклу (МЦ) і змін функціонального стану. Мета роботи: оцінити психофізіологічні зміни функціонального стану організму в результаті спрямовано спланованих занять з ФВ студенток з урахуванням фаз МЦ. Методи дослідження. Оцінювали такі показники стану центральної нервової системи: лабільність, відчуття порогу чутливості сенсорних систем, розумову працездатність. Крім того, визначали час довільної затримки дихання на вдиху і видиху, вимірювали життєву ємність легень. Для контролю за самопочуттям студенткам була запропонована спеціальна форма щоденника, в якому треба було тільки позначать заздалегідь сформульовані відповіді. В зв’язку з тим, що фізичні вправи активно впливають на ефективність навчання та розумову працездатність, отримані результати були згруповані за принципом порівняння їх в однакові для всіх студенток періоди МЦ. Обробку результатів виконували за допомогою стандартних програм «Windows-XP» і «Міcrosoft Exel». Обстежено 81 студентку (62–основна і 19-контрольна групи) на початку і в кінці навчального року. Результати роботи. Виявлені позитивні зміни, які відбулися у студенток протягом навчального року в балансі нервових процесів, функції фізіологічних систем, аналізаторів, розумової працездатності. Висновки. Визначено, що у функціональному стані організму студенток, для яких здійснювали процес ФВ з урахуванням самооцінки почуття, працездатності, симптоматики супроводжуючих проявів в різні фази МЦ, отримані позитивні результати про нормалізацію психофізіологічного стану.
Actions (login required)
|
Перегляд елементу |