Практична підготовка майбутніх хіміків як ефективний засіб формування професійної компетентності

Анічкіна, О. В., Романишина, Л. М., Авдєєва, О. Ю., Камінський, О. М., Чайка, М. В. (2022) Практична підготовка майбутніх хіміків як ефективний засіб формування професійної компетентності. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах (84). с. 146-151. ISSN 1992-5786

[img]
Перегляд
Text
Download (274kB) | Перегляд

Опис

У статті розглянуто можливість урізноманітнення практичної підготовки здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня, спеціальності 102 «Хімія». Обґрунтовано використання практичної підготовки в освітньо-професійній програмі як обов’язкової освітньої компоненти. Наведені результати аналізу навчальних планів підготовки здобувачів вищої освіти, визначені загальновизнані та унікальні види практик. Представлені результати аналізу закордонних освітніх програм і планів підготовки майбутніх хіміків, конкретизовані спільні та відмінні риси професійної підготовки хіміків в Україні та закордоном. Провідною метою статті є презентація та обґрунтування можливостей використання в професійній підготовці здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 102 «Хімія» різноманітних практик із метою підвищення якості освіти та набуття первинного професійного досвіду в ході здобуття професії. Імплементація закордонного досвіду організації практичної підготовки здобувачів вищої освіти в освітньо-професійну програму підготовки хіміків. Аргументація змістового наповнення різноманітних практик, які можуть бути використані для досягнення вимог Стандарту вищої освіти щодо підготовки хіміків. Наведено результати опитування учнів закладів загальної середньої освіти щодо усвідомлення професійних обов’язків, професійного поля та змісту професії хіміка та встановлено основні причини низької зацікавленості вступників в опануванні освітньо-професійною програмою спеціальності 102 «Хімія», навіть при реалізації державної підтримки. У статті запропонована система практичної підготовки, яка реалізується через систематичне, послідовне, педагогічно обґрунтоване впровадження низки навчальних і виробничих практик (вісім різновидів): навчальної (ознайомлювальної), навчальної (загально-хімічної), навчальної (з математичних методів у хімії), навчальної (експериментальної), навчальної (лабораторно-хімічної), виробничої (з основ хімічного виробництва), навчальної (з технології синтезу речовин), виробничої (з сертифікації лабораторій). Аргументовано можливість реалізації всіх видів практик в освітньому процесі закладу вищої освіти, їх послідовність та елементи змістового наповнення кожної, основні завдання та результати, яких зможуть набути здобувачі вищої освіти.

Тип елементу : Стаття
Ключові слова: професійна підготовка, практична підготовка, методика викладання хімії, підготовка хіміків, практико орієнтоване навчання, мотивація, експериментальні вміння, hard skills, soft skills
Теми: L Освіта > LB Теорія і практика освіти
L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB2300 Вища освіта
Q Наука > QD Хімія
Підрозділи: Природничий факультет > Кафедра хімії
Користувач, що депонує: Олена Анічкіна
Дата внесення: 07 Груд 2022 13:53
Останні зміни: 07 Груд 2022 13:53
URI: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/35270

Actions (login required)

Перегляд елементу Перегляд елементу