Лупаїна, І. С., Ляшевич, А. М., Волинець, Т. С., Чернуха, В. С.
(2022)
Оцінка фізичного розвитку учнів початкових класів.
Фізична культура, спорт та здоров'я нації (14).
с. 23-28.
ISSN 2071-5285
Опис
Актуальність теми дослідження. Серед першочергових завдань, які стоять перед охороною здоров'я та освітою, є турбота про здоров'я дітей, його збереження та зміцнення. Фізичний розвиток учнів, в залежності від місця проживання, представлений у багатьох працях [1; 3; 4; 6-8]. В особливому значенні постає проблема фізичного розвитку учнів сільських шкіл, для яких характерними є особливості, зумовлені соціальними, територіальними, економічними, географічними та демографічними процесами [11]. Але, у доступній нам науковій літературі присутні лише епізодичні дані щодо фізичного розвитку учнів початкових класів, що і зумовило мету нашого дослідження. Мета – визначити рівень та здійснити порівняльну оцінку фізичного розвитку учнів початкових класів. Методи дослідження: аналіз наукових джерел, методика О. Дубогай [2], індекс Піньє [14], методи математичної статистики. Результати роботи. Антропометричні дані учнів не відповідають віковим стандартам. У досліджуваних учнів переважав астенічний тип конституції тіла. Згідно методики О. Дубогай, 5 % учнів першого класу мали низький рівень фізичного розвитку, 10 % нижче середнього, 50 % середній, 25 % вищий за середній і 10 % високий рівень фізичного розвитку. Рівень фізичного розвитку учнів 2 класу виявився наступним: 5 % мали низький, також 5 % учнів мали рівень фізичного розвитку нижче середнього, 10 % середній, 40 % вищий за середній і 40 % мали високий рівень фізичного розвитку. Ключові висновки. Антропометричні показники учнів першого класу не відповідають віковим стандартам. У дітей переважає астенічний тип конституції тіла. У половини учнів 1-го класу середній рівень фізичного розвитку. По 40 % учнів 2 класу мали рівень фізичного розвитку вищий за середній та високий рівень фізичного розвитку.
Actions (login required)
|
Перегляд елементу |