Савлюк, Олег
(2022)
Морфологічні особливості дітей 6–10-ти років із вадами слуху.
Фізична культура, спорт та здоров'я нації (14).
с. 115-120.
ISSN 2071-5285
Опис
Актуальність теми дослідження. Однією з найважливіших проблем цивілізованого суспільства є адаптація до соціуму дітей з інвалідністю. За даними наукової спільноти наявність депривації слуху в дітей 6-10-ти років супроводжується погіршення рівня фізичного стану, недостатністю розвитку фізичних якостей. Аналіз масиву наукових знань вказує, що саме цей період онтогенезу вимагає пильної уваги фахівців. Мета статті полягає у визначені морфологічних особливостей дітей 6–10-ти років із вадами слуху. Методи дослідження. Учасники дослідження. У ході експерименту було залучено 92 дітей 6–10-ти років із вадами слуху. Методи дослідження. Для виконання поставлених завдань використано такі методи дослідження: аналіз і синтез наукової літератури, антропометрія, педагогічний експеримент. Математично-статистична обробка і аналіз даних проводилися з використанням обчислювальних і графічних можливостей пакетів прикладних програм «Statistica» (StatSoft, версія 10.0) та Microsoft Excel 2010. Організація дослідження. Педагогічний експеримент проведено у 2021 році. Результати роботи. Порівняльний аналіз соматометричних показників дітей 6-10-ти років із вадами слуху, за допомогою критерію Стьюдента, дозволив виявити характерні особливості досліджуваного контингенту. Так, між довжиною тіла дітей 6-ти років встановлено статистично значущу різницю залежно від статі (t=3,27>tкр=2,10 для n1=9, n2=11, p<0,01); в той же час маса тіла дівчат і хлопців 6-ти років статистично значуще не відрізняється (t=0,63<tкр=2,10 для n1=9, n2=11, p>0,05); варто зазначити, що діти 10-ти років статистично значуще не відрізняються за показником довжини тіла (t=2,03<tкр=2,13 для n1=9, n2 =8, p>0,05); маса тіла дівчат і хлопців 10-ти років статистично значуще відрізняється (t=2,23>tкр=2,13 для n1=9, n2=8, p<0,05). Висновки. Виявлено, що ознаки фізичного розвитку змінюються під впливом успадкованих особливостей та під впливом складного комплексу соціальних та демографічних умов. Проведені дослідження уможливлюють окреслення напрямів подальшого розгляду проблеми проєктування технології реалізації методичних прийомів, засобів «штучного керуючого середовища» у процесі адаптивного фізичного виховання показників дітей 6–10-ти років із вадами слуху спрямованих на розвиток статичної та динамічної рівноваги тіла, орієнтування у просторі.
Actions (login required)
|
Перегляд елементу |