Воронова, В. І., Кущ, О. О., Ковальчук, В. І.
(2022)
Потреби та мотиви спортсменів-легкоатлетів як провідні компоненти спрямованості їх особистості.
Фізична культура, спорт та здоров'я нації (14).
с. 127-135.
ISSN 2071-5285
Опис
Актуальність теми дослідження. У роботі викладено результати експериментального дослідження потребо-мотиваційних складових підструктури особистості спортсменів-легкоатлетів, які є визначальним, соціально обумовленим надбанням кожної особистості, які в основному залежать від середовища, в якому виховувався спортсмен як індивід. Показано, що провідним мотивом в спортивній діяльності легкоатлетів є мотивація на досягнення успіху, показники якої відрізняються у спортсменів-легкоатлетів різних курсів навчання. Мета дослідження: визначити провідні компоненти спрямованості особистості (потреби, мотиви) та їх значущість у спортсменів-легкоатлетів протягом особистісного вдосконалення під час навчання у ЗВО. Методи дослідження: аналіз та узагальнення науково-методичної літератури та даних мережі Інтернет; методи психодіагностики (потреба в досягненні мети, спрямованість особистості на досягнення успіху, уникнення невдачі та інші); методи математичної статистики. Результати дослідження. Мотивація регулює поведінку, що є наслідком потреб чи бажань спортсмена досягти певної мети, відіграє головну роль у професійному самовизначенні та самовдосконаленні, а також виступає неодмінною умовою формування індивідуального стилю діяльності. Визначальним фактором досягнень в спорті є мотивація на досягнення успіху: спортсмени першого курсу навчання мали здебільшого досить високий (41,7 %) і занадто високий (41,7 %) рівень мотивації до успіху, середній рівень мотивації на уникнення невдач та прагнення до самозахисту (41,7 %), а третьокурсники – досить високу мотивацію до успіху (58,3 %) й середній рівень мотивації на уникнення невдач (67,7 %). Висновки. Вивчення компонентів спрямованості особистості спортсмена є важливою складовою процесу його особистісного та професійного зростання, а також успішності у спортивній діяльності, оскільки вона об’єднує настанови й позиції, світогляд, переконання, інтереси, цілі, рівень домагань, ідеали, що є соціально значущими для особистості спортсмена й певним чином впливають на процес спортивного вдосконалення та перебіг поза спортивної життєдіяльності.
Actions (login required)
|
Перегляд елементу |