Вознюк, О. В. (2023) Феноменологічні інструменти взаємодії людини з ноосферою та її різнобічні імплікації. In: Ноосфера Вернадського, сучасна освіта і наука : під час випробувань і надалі : колективна монографія / До 160-річчя від дня народження В. І. Вернадського. Вид-во «НОВАБУК», Київ–Кременчук, с. 274-345. ISBN 978-617-639-399-3
|
Text
Download (843kB) | Перегляд |
Опис
Вперше вчення про ноосферу розглядається у контексті діалектичного розвитку, який виявляє три етапи: на першому етапі (теза) розвитку вчення про ноосферу вона розуміється як ідеально-духовна сфера розуму, що оточує Землю та концептуальним чином відповідає поняттю «егрегор» як енерго-інформаційна структура, котра виникає із співспрямованих емоцій та думок групи людей, об'єднаною спільною ідеєю і діяльністю. На другому етапі (антитеза) ноосфера розуміється як соціально-природна, матеріальна сутність, як особливий емоційно-ментальний стан біосфери, при якому розумна діяльність людини стає вирішальним чинником розвитку нашої планети. На третьому етапі (синтез) реалізується синтез тези і антитези, коли розуміння ноосфери повертається до її тлумачення на етапі тези, але на більш вищому рівні розвитку – відповідно до сучасної постнекласичної субстанціонально-континуальної парадигми пізнання та освоєння світу людиною. Саме на основі зазначеної парадигми аналізуються феноменологічні інструменти взаємодії людини з ноосферою у вигляді змінених станів свідомості людини, які дедалі частіше стають предметом об’єктивно наукового вивчення.
Тип елементу : | Розділ книги |
---|---|
Теми: | B Філософія. Психологія. Релігія > B Філософія (Загальне) B Філософія. Психологія. Релігія > BF Психологія B Філософія. Психологія. Релігія > BL Релігія |
Підрозділи: | Інститут педагогіки > Кафедра англійської мови з методиками викладання в дошкільній та початковій освіті |
Користувач, що депонує: | професор Олександр Вознюк |
Дата внесення: | 17 Трав 2023 06:25 |
Останні зміни: | 17 Трав 2023 06:25 |
URI: | http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/36832 |
Actions (login required)
Перегляд елементу |