Бишевець, Н. Г., Гончарова, Н. М.
(2023)
Формування психологічної готовності здобувачів вищої освіти протидіяти стресу засобами пригодницької діяльності.
Фізична культура, спорт та здоров'я нації (16).
с. 143-150.
ISSN 2071-5285
Опис
Актуальність теми дослідження. Збройне протистояння на території країни продовжує тривати, результатом даної складної ситуації є поширення явищ емоційного неблагополуччя у осіб різного віку, в тому числі студентської молоді. Серед першочергових завдань системи освіти на сьогодні слід вважати пошук засобів та методів зниження прояву психологічних проблем у студентів, пов’язаних із постійним впливом стресових ситуацій. Серед засобів оздоровчо-рекреаційної рухової активності (ОРРА) перспективним є запровадження пригодницької діяльності у процес покращення психологічного здоров’я та боротьбі зі стресом студентської молоді. Мета роботи – вивчити напрямки застосування пригодницької діяльності для формування психологічної готовності здобувачів вищої освіти протидіяти стресогенним чинникам. Методи дослідження: ґрунтовне вивчення та поглиблений теоретичний аналіз даних науково-методичної і спеціальної літератури, їхня систематизація й узагальнення. Результати роботи. Ознайомлення з провідним досвідом науковців доводить можливість впровадження в процес фізичного виховання студентської молоді системи заходів, що охоплюють впровадження пригодницької діяльності у різноманітті її форм. Впровадження елементів ризику, виклику, новизни у ОРРА супроводжується додатковим психологічним сплеском позитивних емоцій, що в свою чергу сприятливо впливає на психологічний стан студентів. Додатково проведення ОРРА в природніх умовах підвищує загальний сприятливий ефект на психологічний стан студентів. Висновки. Наявний досвід впровадження пригодницької діяльності у фізичне виховання студентів потребує трансформації відповідно до умов стресових ситуацій в яких вони знаходяться, а саме умови активних бойових дій на території України. Перспективним напрямом наукових досліджень є саме впровадження пригодницької діяльності та організації активного дозвілля студентів як більш дієвого засобу підвищення їхньої стійкості до стресу, зниження рівня сприйнятого стресу та пом’якшення його згубного впливу.
Actions (login required)
|
Перегляд елементу |