Формування психологічної готовності здобувачів вищої освіти протидіяти стресу засобами пригодницької діяльності

Бишевець, Н. Г., Гончарова, Н. М. (2023) Формування психологічної готовності здобувачів вищої освіти протидіяти стресу засобами пригодницької діяльності. Фізична культура, спорт та здоров'я нації (16). pp. 143-150. ISSN 2071-5285

[img]
Preview
Text
Download (390kB) | Preview

Abstract

Актуальність теми дослідження. Збройне протистояння на території країни продовжує тривати, результатом даної складної ситуації є поширення явищ емоційного неблагополуччя у осіб різного віку, в тому числі студентської молоді. Серед першочергових завдань системи освіти на сьогодні слід вважати пошук засобів та методів зниження прояву психологічних проблем у студентів, пов’язаних із постійним впливом стресових ситуацій. Серед засобів оздоровчо-рекреаційної рухової активності (ОРРА) перспективним є запровадження пригодницької діяльності у процес покращення психологічного здоров’я та боротьбі зі стресом студентської молоді. Мета роботи – вивчити напрямки застосування пригодницької діяльності для формування психологічної готовності здобувачів вищої освіти протидіяти стресогенним чинникам. Методи дослідження: ґрунтовне вивчення та поглиблений теоретичний аналіз даних науково-методичної і спеціальної літератури, їхня систематизація й узагальнення. Результати роботи. Ознайомлення з провідним досвідом науковців доводить можливість впровадження в процес фізичного виховання студентської молоді системи заходів, що охоплюють впровадження пригодницької діяльності у різноманітті її форм. Впровадження елементів ризику, виклику, новизни у ОРРА супроводжується додатковим психологічним сплеском позитивних емоцій, що в свою чергу сприятливо впливає на психологічний стан студентів. Додатково проведення ОРРА в природніх умовах підвищує загальний сприятливий ефект на психологічний стан студентів. Висновки. Наявний досвід впровадження пригодницької діяльності у фізичне виховання студентів потребує трансформації відповідно до умов стресових ситуацій в яких вони знаходяться, а саме умови активних бойових дій на території України. Перспективним напрямом наукових досліджень є саме впровадження пригодницької діяльності та організації активного дозвілля студентів як більш дієвого засобу підвищення їхньої стійкості до стресу, зниження рівня сприйнятого стресу та пом’якшення його згубного впливу.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: студенти, психоемоційний стан, оздоровчо-рекреаційна рухова активність, динаміка, стрес
Subjects: A General Works > AZ History of Scholarship The Humanities
Divisions: Faculty of Physical Education and Sport > Department of Theoretical and Methodological Foundations of Physical Education and Sport
Depositing User: Unnamed user with email kaf.fiz.vyh@gmail.com
Date Deposited: 08 Jan 2024 14:37
Last Modified: 08 Jan 2024 14:37
URI: http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/38690

Actions (login required)

View Item View Item