%0 Journal Article %@ 2076-6173 %A Єршова, Л. М. %D 2013 %F zu2:10287 %I Вид-во ЖДУ ім. І.Франка %J Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка %N 71 %P 42-47 %T Виховний ідеал у педагогічній епістолярії І. Вишенського, І. Котляревського та Г. Сковороди %U http://eprints.zu.edu.ua/10287/ %X У статті обґрунтовано методологічні засади дослідження педагогічного епістолярію як самостійного історико-педагогічного джерела. Запропоновано аналіз теоретичних та емпіричних пошуків виховного ідеалу, відображених у листах І. Вишенського, І. Котляревського та Г. Сковороди. З’ясовано особливості уявлень української інтелектуальної еліти ХVІІІ ст. про виховний ідеал та анти-ідеал особистості. У листах І. Вишенського виховний ідеал постає як процес створення ефективних умов для розвитку взірцевих людських чеснот, у Г. Сковороди – як кінцева мета виховання – сформована в ''сродній праці'' гармонійно і всебічно розвинена щаслива особистість; у І. Котляревського – як людина, що є предметом і суб’єктом педагогічних упливів, квінтесенцією уявлень про особистісне й суспільне благо.