eprintid: 10302 rev_number: 12 eprint_status: archive userid: 2944 dir: disk0/00/01/03/02 datestamp: 2013-12-17 07:24:02 lastmod: 2015-08-15 05:10:04 status_changed: 2013-12-17 07:24:02 type: article metadata_visibility: show title: ІНТЕГРАЦІЯ ТА ІНТЕГРАТИВНИЙ ПІДХІД ЯК ОСНОВА ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ ВЧИТЕЛЯ ДО РОБОТИ З ОБДАРОВАНИМИ ДІТЬМИ: СУТНІСТЬ, ШЛЯХИ РЕАЛІЗАЦІЇ language: ukraine abstract: У статті досліджено доцільність використання інтегративного підходу як основи формування готовності вчителів природничих дисциплін до розвитку обдарованості старшокласників, з'ясовано зміст понять ''інтеграція'', ''інтегративний підхід'', визначено можливі напрямки здійснення інтеграції. Автор вважає, що опанування педагогічними технологіями інтегрованого навчання як одного зі способів підготовки вчителя до роботи з обдарованими учнями набуває вагомого значення у розвитку професійної компетентності вчителя природничих дисциплін. Одним із пріоритетів сучасної підготовки є опанування методології та теорії інтеграції у галузі психолого-педагогічних та профілюючих дисциплін, оволодіння вчителем методикою проведення горизонтального та вертикального інтегрування змісту природничих дисциплін. Підготовку вчителя до розвитку академічної обдарованості старшокласників пропонуємо здійснювати на основі інтегративного підходу шляхом використання в навчальному процесі взаємозв’язків: ВНЗ – школа – інститути післядипломної педагогічної освіти – робота методичних освітніх структур − індивідуальна та самостійна робота вчителя у ході навчального процесу – ВНЗ creators_name: Ващук, О. В. creators_id: Lena.Vashuk75@mail.ru ispublished: pub subjects: LB full_text_status: public date: 2013 date_type: published publication: Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка number: 71 publisher: Вид-во ЖДУ ім. І.Франка pagerange: 103-109 refereed: TRUE issn: 2076-6173 referencetext: 1. Ващук О. Обґрунтування доцільності інтегративного підходу у процесі формування готовності вчителів до розвитку академічної обдарованості старшокласників / Олена Ващук // Навчання і виховання обдарованої дитини : теорія та практика : [збірник наукових праць]. – Випуск 8. – К. : Інститут обдарованої дитини, 2012. – 434 с. 2. Дятлова О. М. Інтегративний підхід до навчання суспільствознавства в загальноосвітніх школах України (20-ті-30-ті роки ХХ століття) : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.02 ''Теорія і методика навчання історії та суспільствознавчих дисциплін'' / Дятлова Олена Миколаївна. – Київ, 2008. – 20 с. 3. Педагогическое наследие / [Коменский Я. А., Локк Д., Руссо Ж.-Ж., Песталоцци И. Г.]. – М. : Педагогика, 1989. – 261 с. 4. Алюшин Р. Е. Подготовка будущего учителя к осуществлению интегративного подхода в процессе преподавания дисциплин естественнонаучного цикла : дис. … канд. пед. наук : 13.00.08 / Алюшин Роман Евгеньевич. – Курск, 2003. – 181 с. 5. Данилюк А. Я. Теоретико-методологические основы проектирования интегральных гуманитарных образовательных пространств : автореф. на соискание уч. степени канд. пед. наук : спец. 13.00.01 ''Общая педагогика, история педагогики и образования'' / А. Я. Данилюк. − Ростовский гос. пед. ун-т. – Ростов – на – Дону, 2001. – 22 с. 6. Философский энциклопедический словар / [главн. ред. Л. Ф. Ильичев, П. Н. Федосеев, С. Н. Ковалев, В. Г. Панов]. – М. : Советская энциклопедия. – 1983. – 210 с 7. Большой энциклопедический словарь / [под ред. А. М. Прохорова]. – М. : Науч. изд-во БРЭ, СПб, Норинт. – 1997. – 317 c. 8. Краткий словарь современных понятий и терминов. – [3-е изд. дораб. и доп.] / [Бушемович Н., Жаркова Г., Корнилова Т. и др. ; cоставитель и общ. ред. В. А. Макаренко]. – М. : Республика, 2000. – 203 c. 9. Социологический энциклопедический словарь. На русском, английском, немецком, французском и чешском языках / [под ред. Г. В. Осипова]. – М. : Издат. группа ИНФРА ; НОРМА, 1998. – 106 c. 10. Омушкин В. Г. Образование взрослых : междисциплинарный словарь терминологии / В. Г. Омушкин, Е. И. Огарев. – СПб : Воронеж, РАОИОВ, 1995. – 66 с. 11. Левківська К. В. Теоретичні основи інтеграційних процесів в освіті / К. В. Левківська // Вісник Житомирського університету. Випуск 54. – 2010. − С. 177–181. 12. Енциклопедія освіти / [головн. ред. В. Г. Кремінь]. – Акад. пед. наук України. − К. : Юрінком Інтер, 2008. – 1040 с. 13. Гуз К. Теоретичні та методичні основи формування цілісності знань про природу учнів загальноосвітньої школи : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня доктора. пед. наук : спец. 13.00.09 ''Теорія навчання'' / Костянтин Жоржович Гуз. – Харків, 2008. – 30 с. 14. Вознюк О. В., Дубасенюк О. В. Цільові орієнтири розвитку особистості у системі освіти : інтегративний підхід : [монографія]. – Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2009. – 684 с. 15. Логинова Е. А. Интегрированный подход в процессе обучения одаренных детей в современной школе : автореф. дис. на соискание уч. степени канд. пед. наук : 13.00.01 ''Общая педагогика, история педагогики и образования'' / Логинова Елена Александровна. – Омск, 2007. – 24 с. 16. Козловська І. М. Теоретичні і методичні основи інтеграції знань учнів професійно-технічної школи : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня доктора педагогічних наук : спец. 13.00.04 ''Теорія та методика професійної освіти'' / Козловська Ірина Михайлівна. – Київ – 2001. – 14 c. 17. Дольнікова Л. В. Інтегративно-диференційований підхід до структурування змісту природничих дисциплін у медичних коледжах : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня доктора педагогічних наук : спец. 13.00.04 ''Теорія та методика професійної освіти'' / Л. В. Дольнікова. – Тернопіль, 2001. – 20 с. citation: Ващук, О. В. (2013) ІНТЕГРАЦІЯ ТА ІНТЕГРАТИВНИЙ ПІДХІД ЯК ОСНОВА ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ ВЧИТЕЛЯ ДО РОБОТИ З ОБДАРОВАНИМИ ДІТЬМИ: СУТНІСТЬ, ШЛЯХИ РЕАЛІЗАЦІЇ. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка (71). с. 103-109. ISSN 2076-6173 document_url: http://eprints.zu.edu.ua/10302/1/20.pdf