eprintid: 10308 rev_number: 14 eprint_status: archive userid: 2944 dir: disk0/00/01/03/08 datestamp: 2013-12-17 09:25:20 lastmod: 2015-08-15 05:10:40 status_changed: 2013-12-17 09:26:20 type: article metadata_visibility: show title: РОЛЬ CУСПІЛЬНО-ГУМАНІТАРНИХ ДИСЦИПЛІН У ФОРМУВАННІ ЗАГАЛЬНОКУЛЬТУРНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВ ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНИХ УЧИЛИЩ language: ukraine abstract: У статті з'ясовано значення гуманітарних дисциплін у формуванні загальнокультурної компетенції учнів професійно-технічних училищ. Проаналізовано різні точки щодо змісту понять ''компетенція'' і ''компетентність''. Подано авторське визначення поняття ''загальнокультурна компетентність учнів професійно-технічних закладів освіти''. creators_name: Пащенко, А. Ю. ispublished: pub subjects: LB full_text_status: public date: 2013 date_type: published publication: Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка number: 71 publisher: Вид-во ЖДУ ім. І.Франка pagerange: 125-131 refereed: TRUE issn: 2076-6173 referencetext: 1. Ожегов С. И. Словарь русского языка : 70 000 слов / [под ред. Н. Ю. Шведовой]. – [23-е изд., испр.]. –М. : Русский язык, 1990. − 917 с. 2. Новейший энциклопедический словарь. – М. : "Изд-во АСТ" ; "Изд-во Астрель" ; OOO "Транзиткнига", 2004. – 1424 с. 3. Новий тлумачний словник української мови : в трьох томах / [укл. В. Яременко, О. Сліпушко]. – [ІІ вид.]. – К. : Аконіт, 2005. – Т. 3. – 2005. П-Я. – 928 с. 4. Галямина И. Г. Проектирование государственных образовательных стандартов высшего профессионального образования нового поколения с использованием компетентностного подхода : [материалы к четвертому заседанию методологического семинара "Россия в Болонском процессе : проблемы, задачи, перспективы"] / И. Г. Галямина. – М. : Издательский центр проблем качества подготовки специалистов, 2004 .– 66 с. 5. Байденко В. И. Концептуальная модель государственных образовательных стандартов в компетентностном формате (дискуссионный вариант) : [материалы ко второму заседанию методологического семинара] / В. И. Байденко. – М. : Издательский центр проблем качества подготовки специалистов, 2004. – 19 с. 6. Фролов Ю. В. Компетентностная модель как основа оценки качества подготовки специалистов / Ю. В. Фролов, Д. А. Махотин // Высшее образование сегодня. – 2004. – № 8. – С. 34–41. 7. Осмоловская И. Ключевые компетенции и отбор содержания образования в школе / И. Осмоловская // Народное образование. – 2006. – № 5. – С. 77–81. 8. Хуторской А. В. Ключевые компетенции как компонент личностно-ориентированной парадигмы образования / А. В. Хуторской // Народное образование. – 2003. – № 2. – С. 58–64. 9. Татур Ю. Г. Компетентность в структуре модели качества подготовки специалиста / Ю. Г. Татур // Высшее образование сегодня. – 2004. – № 3. – С. 20–26. 10. Зимняя И. А. Ключевые компетентности как результативно-целевая основа компетентностного подхода в образовании / И. А. Зимняя // Труды методологического семинара "Россия в Болонском процессе : проблемы, задачи, перспективы". – Москва : Исследовательский центр проблем качества подготовки специалистов, 2004. – 40 с. 11. Холодная М. А. Психология интеллекта. Парадоксы исследования / М. А. Холодная. – СПб. : Питер, 2002. – 272 с. (Серия "Мастера психологии"). 12. Пометун О. І. Теорія та практика послідовної реалізації компетентнісного підходу в досвіді зарубіжних країн / О. І. Пометун // Компетентнісний підхід у сучасній освіті : світовий досвід та українські перспективи : бібліотека з освітньої політики / [під загальною редакцією О. В. Овчарук]. – К. : "К.І.С", 2004. – 112 с. 13. Родигіна І. В. Компетентнісно орієнтований підхід до навчання / І. В. Родигіна. – Х. : Вид. група "Основа", 2005. – 96 с. 14. Дрогайцев О. І. Формування професійної компетентності майбутнього вчителя іноземної мови як педагогічна проблема // Педагогіка вищої та середньої школи : [збірник наукових праць]. – Кривий Ріг : КДПУ, 2002. – Вип. 4. – С. 62–70. 15. Бібік Н. М. Компетентнісний підхід : рефлексивний аналіз застосування / Н. М. Бібік // Компетентнісний підхід у сучасній освіті : світовий досвід та українські перспективи : Бібліотека з освітньої політики / [під загальною редакцією О. В. Овчарук]. – К. : "К.І.С", 2004. – С. 47–52. 16. Вітвицька С. С. Компетентнісний та професіографічний підходи до побудови професіограми магістра освіти / С. С. Вітвицька // Вісник Житомирського державного університету. Педагогічні науки. – 2011. – № 57. – С. 52–58. 17. Компетентнісний підхід у сучасній освіті : світовий досвід та українські перспективи : бібліотека з освітньої політики / [під заг. ред. О. В. Овчарук]. – К. : "К.І.С. ", 2004. – 112 с. 18. Музальов О. Культурологічна підготовка учнів професійно-технічних навчальних закладів / О. Музальов // Педагогіка і психологія професійної освіти. – 2003. – № 1. – С. 69–79. 19. Каган М. С. Мир общения : Проблема межсубъектных отношений / М. С. Каган. – М. : Политиздат, 1988. – 319 с. 20. Мойсеюк Н. Є. Педагогіка : [навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл.] / Н. Є. Мойсеюк. – [5-те вид., доп. і перероб.]. – К. : Кондор, 2007. – 656 с. 21. Волков Г. Н. Этнопедагогика : [учеб. для студ. сред. и высш. пед. учеб. заведений] / Г. Н. Волков. – М. : Издательский центр "Академия", 1999. – 168 с. 22. Гриньова В. М. Професійна компетентність викладача вищого навчального закладу як результат сформованості його педагогічної культури / В. М. Гриньова // Вісник Дніпропетровського університету економіки та права імені Альфреда Нобеля. Серія "Педагогіка і психологія". 2011. – № 1 (1). – С. 21–26. 23. Культурология : [учебник] / [под ред. Ю. Н. Солонина, М. С. Кагана]. – М. : Высшее образование, 2007. – 566 с. 24. Сібіль О. Компетентність випускника школи / О. Сібіль // Зауч. – 2004. – №8 (194). – С. 12–16. citation: Пащенко, А. Ю. (2013) РОЛЬ CУСПІЛЬНО-ГУМАНІТАРНИХ ДИСЦИПЛІН У ФОРМУВАННІ ЗАГАЛЬНОКУЛЬТУРНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВ ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНИХ УЧИЛИЩ. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка (71). с. 125-131. ISSN 2076-6173 document_url: http://eprints.zu.edu.ua/10308/1/24.pdf