%0 Journal Article %@ 2076-6173 %A Федоренко, Л. О. %D 2013 %F zu2:10693 %I Вид-во ЖДУ ім. І.Франка %J Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка %K радіоп’єса, Lehrstück, демократизація мистецтва, експериментальний характер %N 72 %P 293-298 %T "ПЕРЕЛІТ ЧЕРЕЗ ОКЕАН" Б. БРЕХТА: ВІД "РАДІОП’ЄСИ" ДО "LEHRSTÜCK" %U http://eprints.zu.edu.ua/10693/ %X Статтю присвячено аналізу жанрових особливостей брехтівських "радіоп’єси" й "Lehrstückе" на першому етапі їх становлення. Зокрема проаналізовано еволюцію брехтівської п’єси "Переліт через океан" від "радіоп’єси" до "Lehrstück". Поява радіоп’єси "Переліт через океан" ознаменувала собою зародження жанру "Lehrstück", а саме його перших характерних особливостей: демократизація мистецтва; експериментальний характер ("Lehrstück" – експериментально-дослідницька вправа, засобом якої є мистецтво); активний глядач, він же – учасник дійства ("Lehrstück" – модель театру, що ліквідує роз’єднання глядацької зали і сцени за принципом "краще діяти, аніж співчувати"); застосування проекцій основних ідей як наочний допоміжний засіб "навчання"; "Lehrstück" – педагогічно- прикладне мистецтво для аматорів.