eprintid: 11137 rev_number: 15 eprint_status: archive userid: 220 dir: disk0/00/01/11/37 datestamp: 2014-05-12 10:59:58 lastmod: 2015-09-01 15:50:25 status_changed: 2014-05-12 10:59:58 type: article metadata_visibility: show title: Використання задачного підходу в процесі навчання програмування майбутніх учителів інформатики language: ukraine abstract: Стаття присвячена проблемі навчання програмування майбутніх учителів інформатики з позиції компетентністного підходу до навчання. У ній розкрито роль і місце задачного підходу в процесі навчання модуля «Процедурне програмування», що є складовою курсу програмування; розглянуто систематизацію складності рівнів задач, що пропонує Д. М. Толленгерова. Описано рівні складності задач (репродуктивний, частково- пошуковий, дослідницький (творчий)), що використані в побудові методичного забезпечення курсу програмування. А також наведено приклади задач, для конкретних тем, для розв’язання яких студенту необхідно використати навички, які є ключовими для інформаційно-комунікаційно-технологічної компетентності. keywords: програмування; задача; учитель інформатики; задачний підхід creators_name: Кривонос, О. М. creators_id: krypton@zu.edu.ua ispublished: pub subjects: LB2300 divisions: sch_ami full_text_status: public date: 2014 date_type: published publication: Інформаційні технології і засоби навчання volume: 40 number: 2 pagerange: 83-91 refereed: TRUE related_url_url: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1005#.U2hyHYF_tZg referencetext: 1. Биков В. Ю. Сучасні завдання інформатизації освіти / В. Ю. Биков // Інформаційні технології і засоби навчання: електронне наукове фахове видання [Електронний ресурс] / Ін-т інформ. технологій і засобів навчання АПН України, Ун-т менеджменту освіти АПН України; гол. ред.: В. Ю. Биков. – 2010. – № 1(15). — Режим доступу : URL :http://www.ime.edu-ua.net/ em15/emg.html. — Назва з екрану. 2. Борисова Е. А. Из опыта обучения программирования на занятиях по информатике в экономическом вузе / Е. А. Борисова // Проблемы и перспективы развития образования: материалы междунар. заоч. науч. конф., (Пермь, апрель 2011 г.). —Т. ІІ. — Перм : Меркурий, 2011. — С. 45–47. 3. Бурмакина В. Ф. Большая Семёрка (Б7). Информационно-коммуникационно-технологическая компетентность. Методическое руководство для подготовки к тестированию учителей [Электронный ресурс] / В. Ф. Бурмакина, М. Зелман, И. Н. Фалина. — М., 2007. — Режим доступу : URL : http://ifap.ru/library/book360.pdf. — Название с экрана. 4. Вирт Н. Программирование на языке Модула-2 / Н. Вирт [пер. с англ.]. — М. : Мир, 1987. — 224 с. 5. Корнієнко С. В. Розв’язування психологічних задач як спосіб становлення майбутнього вчителя : дис. … канд. псих. наук : 19.00.01 / Корнієнко С. В. — К., 2008. — 172 с. 6. Кривонос О. М. Методичне забезпечення творчої навчальної діяльності студентів у процесі навчання основ інформатики / О. М. Кривонос // Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. — 2005. — Вип. 20. — С. 87–91. 7. Кривонос О. М. Організація самостійної роботи бакалаврів математики з курсу «Програмування» [Електронний ресурс] / О. М. Кривонос // Інформаційні технології і засоби навчання. — 2009. — № 2 (10). — Режим доступу до журн. : http://journal.iitta.gov.ua. 8. Кривонос О. М. Особливості викладання програмування у вищому навчальному закладі з врахування вимог сучасності / О. М. Кривонос // Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. — 2011. — Вип. 57. — С. 131–134. 9. Моляко В. А. Психология конструкторской деятельности / В. А. Моляко. — М. : Машиностроение, 1983. — 136 с. 10.Сидоренко Е. В. Методы математической обработки в психологи / Е. В. Сидоренко. — СПб. : ООО «Речь», 2003. — 350 с. 11.Спірін О. М. Початки алгоритмізації та процедурного програмування : метод. посіб. для студ. вищих пед. навч. закл-ів фізико-математичних спец-тей / О. М. Спірін, О. М. Кривонос. — Житомир: ЖДПУ, 2002. — 93 с. 12.Спірін О. М. Теоретичні та методичні засади професійної підготовки майбутніх учителів інформатики за кредитно-модульною системою [монографія] / Олег Михайлович Спірін; [наук. ред. М. І. Жалдак] / Житомирський держ. ун-т ім. Івана Франка. — Житомир : Видавництво ЖДУ ім. І. Франка, 2007. — 300 c. 13. Толлингерова Д. Психология проектирования умственного развития детей / Д. Толлингерова. — М.: Прага, 1994. —48 с. citation: Кривонос, О. М. (2014) Використання задачного підходу в процесі навчання програмування майбутніх учителів інформатики. Інформаційні технології і засоби навчання, 40 (2). с. 83-91. document_url: http://eprints.zu.edu.ua/11137/1/1005-3722-1-PB.pdf