%0 Report %9 Інший %A Щерба, Н. С. %D 2010 %F zu2:11207 %T Підготовка майбутнього вчителя іноземної мови до формування в учнів іншомовної стратегічної (діяльнісної) компетенції %U http://eprints.zu.edu.ua/11207/ %X Інтеграція України до європейського освітнього простору зумовила перегляд і уточнення перспективних тенденцій та напрямів розвитку вітчизняної освіти, що є пріоритетними для професійної підготовки вчителя-філолога, оскільки оволодіння мовами значно підвищує рівень соціальної адаптації сучасної людини. Серед головних напрямів реалізації програмних завдань вищої мовної педагогічної освіти є становлення компетентного фахівця, здатного до формування нової генерації активних громадян, спроможних до самостійного продуктивного вивчення мов як засобу самореалізації та пристосування до динамічних життєвих умов. Ця тенденція відображена у Загальноєвропейських рекомендаціях з мовної освіти, Державному стандарті базової і повної середньої освіти: освітня галузь “Мови і літератури”, Концепції навчання іноземних мов у середній загальноосвітній 12-річній школі, Інструктивно-методичних рекомендаціях щодо вивчення іноземних мов у 2008/2009 навчальному році тощо. У них наголошується на доцільності та важливості розвитку в учнів ключової компетенції “вміння вчитися”, яка у форматі віт7чизняної середньої мовної освіти реалізується стратегічною (діяльнісною) компетенцією. Однак, у чинних програмах вищої мовної педагогічної освіти (зокрема, у Програмі з англійської мови для університетів / інститутів) відповідної підготовки вчителя іноземної мови не передбачено, що відстрочує вирішення означеної проблеми. Ситуація погіршується ще й у зв’язку з недостатністю необхідних теоретичних і практичних напрацювань у вітчизняній педагогіці.