%0 Journal Article %A Хорошун, О. О. %D 2014 %F zu2:11424 %I Видавництво державного закладу «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка» %J Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка. Філологічні науки %K медіа лінгвістика, дискурс ЗМІ, медіатекст, інформативна функція, маніпулятивна функція %N 6 %P 160-163 %T Дискурс засобів масової інформації: характерні особливості %U http://eprints.zu.edu.ua/11424/ %X Сьогодні незаперечним є той факт, що засоби масової інформації відіграють важливу роль у житті суспільства і слугують основним джерелом впливу на масову свідомість, формування суспільної думки і сприйняття реальності масовою аудиторією, тому закономірним є підвищення інтересу науковців різних галузей до всебічного вивчення ЗМІ. Сучасна лінгвістика звертається до мовного матеріалу як частини певного дискурсу. Тексти, що функціонують у ЗМІ, не є винятком, оскільки складають дискурс ЗМІ, або медіа-дискурс, зі своїми правилами мовної поведінки та інтертекстуальності. Найпоширенішою формою існування мови є медіатексти, що й обумовлює актуальність медіалінгвістики як нового системного підходу до вивчення мови ЗМІ. У сучасному інформаційному просторі дискурс ЗМІ є основним джерелом знань людей про світ і події що в ньому відбуваються. Глобальні зміни, пов'язані з безперервним розвитком можливостей масової комунікації, впливають не тільки на умови життя і на спосіб мислення і систему сприйняття інформації сучасної людини, а й сприяють глобальним змінам у сучасному інформаційному суспільстві. Значна роль ЗМІ і в динаміці мовних процесів, оскільки саме на сферу масової комунікації припадає основний обсяг використання мови. Слід зазначити, що поширеним явищем сучасного медіадискурсу є маніпулятивний мовленнєвий вплив, яке втілюється різноманітними способами і засобами. Але, незважаючи на посилену увагу дослідників до дискурсу ЗМІ його характеристика залишається не повною.