eprintid: 11625 rev_number: 29 eprint_status: archive userid: 220 dir: disk0/00/01/16/25 datestamp: 2014-06-16 13:23:01 lastmod: 2016-03-07 01:02:15 status_changed: 2014-06-16 13:23:01 type: thesis metadata_visibility: show item_issues_id: similar_title_10489 item_issues_type: similar_title item_issues_description: Similar title to Кривонос, О. М. (2013) ФОРМУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ІНФОРМАТИКИ В ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ ПРОГРАМУВАННЯ. АВТОРЕФЕРАТ дисертації на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук. (Unpublished) item_issues_timestamp: 2015-08-21 14:26:42 item_issues_status: discovered item_issues_count: 1 title: Формування інформаційно-комунікаційних компетентностей майбутніх учителів інформатики в процесі навчання програмування language: ukraine creators_name: Кривонос, О. М. creators_id: krypton@zu.edu.ua ispublished: unpub subjects: LB2300 subjects: QA75 divisions: sch_ami full_text_status: public date: 2014-01 date_type: completed institution: Міністерство освіти і науки України department: Інститут інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України thesis_type: phd referencetext: 1. Авдеева Н. Ключевые компетенции – новая парадигма результата образования / Н. Авдеева // Педагогика. – 2003. – № 5. – С. 34–39. 2. Адольф В. А. Формирование профессиональной компетентности будущего учителя / В. А. Адольф // Педагогика. – 1998. – № 1. – С. 72–75. 3. Адольф В. А. Методологические подходы к формированию информационной культуры педагога / В. А. Адольф, И. Ю. Степанова // Информатика и образование. – 2006. – № 1. – С. 2–8. 4. Активные методы обучения педагогическому общению и его оптимизация / [Под ред. А. А. Бодалева, Г. А. Ковалёва]. – М. : Педагогика, 1983. – 136 с. 5. Алексюк А. М. Педагогіка вищої освіти України: Історія. Теорія : підруч. для студ., асп. та мол. викл. вузів / А. М. Алексюк – К. : Либідь, 1998. – 558 с. 6. Ален И. Голуб С и С++. Правила программирования / Ален И. Голуб. – М. : БИНОМ, 1996. – 272 с. 7. Андреев А. А. Применение сети Интернет в учебном процессе / А. А. Андреев // Информатика и образование. – 2005. – № 9. – С. 2–7. 8. Андреев А. Л. Компетентносная парадигма в образовании: опыт философско-методологического анализа / А. Л. Андреев // Педагогика. – 2005. – № 4. – С. 45–47. 9. Архангельский С. И. Учебный процесс в вышей школе, его закономерности, основы и методы / С. И. Архангельский. – М. : Высшая школа, 1980. – 368 с. 10. Атанов Г. А. Деятельностный подход в обучении / Г. А. Атанов. – Донецк : „ЕАИ-пресс”, 2001. – 160 с. 11. Афанасьев В. Г. Системность и общество / В. Г. Афанасьев. – М.: Политиздат, 1980. – 380 с. 12. Бабанский Ю. К. Оптимизация процесса обучения, общедидактический аспект / Ю. К. Бабанський. – М.: Педагогика, 1977. – 254 с. 190 13. Бабанский Ю. К. Оптимизация учебно-воспитательного процесса / Ю. К. Бабанский. – М., 1982. – 192 c. 14. Байденко В. И. Выявление состава компетенций выпускников вузов как необходимый этап проектирования ГОС ВПО нового поколения: методическое пособие / В. И. Байденко. – М. : Исследовательский центр проблем качества подготовки специалистов, 2006. – 72 с. 15. Байденко В. И. Компетентностный подход к проектирования государственных образовательных стандартов высшего профессионального образования (методология и методические вопросы) / В. И. Байденко. – М. : Исследовательский центр проблем качества подготовки специалистов. Российский Новый Университет, 2005. – 144 с. 16. Байденко В. И. Концептуальная модель государственных образовательных стандартов в компетентносном формате (дискуссионный вариант) : Материалы ко второму заседанию методологического семинара [Электронный ресурс] / В. И. Байденко – М. : Издательский центр проблем качества подготовки специалистов. – 2004. – 19 с. – Режим доступа : URL : http://www.rc.edu.ru/ rc/bologna/works/baidenko_11_sod.pdf. – Название с экрана. 17. Балл А. Г. Теория учебных задач / А. Г. Балл. – М. : Педагогика, 1990. – 184 с. 18. Баловсяк Н. Інформаційна компетентність фахівця / Н. Баловсяк // Педагогіка і психологія професійної освіти. – 2004. – № 5. – С. 21–28. 19. Баловсяк Н. В. Формування інформаційної компетентності майбутнього економіста в процесі професійної підготовки : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Н. В. Баловсяк. – К., 2006. – 326 с. 20. Бек К. Экстремальное программирование. Библиотека программиста / Кент Бек. – СПб. : Питер, 2002. – 224 с. 21. Биков В. Ю. Сучасні завдання інформатизації освіти / В. Ю. Биков // Інформаційні технології і засоби навчання: електронне наукове фахове видання [Електронний ресурс] / Ін-т інформ. технологій і засобів навчання АПН України, Ун-т менеджменту освіти АПН України; гол. ред.: 191 В. Ю. Биков. – 2010. – № 1(15). – Режим доступу: URL :http://www.ime.edu-ua.net/ em15/emg.html. – Назва з екрану. 22. Биков В. Ю. Моделювання навчального середовища сучасної педагогічної системи / В. Ю. Биков // Вісник Академії дистанційної освіти. – 2004. – № 2. – С. 6–14. 23. Биков В. Ю. Автоматизовані інформаційні системи єдиного інформаційного простору освіти і науки / В. Ю. Биков // Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини / гол. ред. : Мартинюк М. Т. – Умань : СПД Жовтий, 2008. – Ч. 2. – С. 47–56. 24. Биков В. Ю. Інформатизація освіти / В. Ю. Биков // Енциклопедія освіти [Акад. пед. наук України; головний ред. В. Г. Кремень]. – К. : Юрінком Інтер, 2008. – С. 360–362. 25. Биков В. Ю. Методичні системи сучасних інформаційно-освітніх технологій / В. Ю. Биков // Проблеми та перспективи формування національної гуманітарно-технічної еліти : зб. наук. праць / за ред. Л. Л. Товажнянського та О. Г. Романовського. – Харків : НТУ «ХПІ», 2002. – Вип. 3. – С. 73–83. 26. Биков В. Ю. Основні принципи відкритої освіти / В. Ю. Биков // Педагогічні і психологічні науки в Україні : зб. наук. праць до 15-річчя АПН України у 5 т. – К.: Педагогічна думка, 2007. – Т. 2. Дидактика, методика, інформаційні технології. – С. 67–81. 27. Биков В. Ю. Оцінювання компетентності в системі професійної освіти / В. Ю. Биков // Piotrkowskie Studia Pedagogiczne / pod redakcja Michala Pindery. – Piotorkow TRybunalski: Naukowe Wydawnictwo Piotrkowskie przy Filii Akademii Swietokrzyskiej, 2003. – Tom 10 Didaktyka informatyki. – C. 153–162. 28. Биков В. Ю. Теоретико-методологiчнi засади створення i розвитку сучасних засобiв та е-технологiй навчання / В. Ю. Биков // Розвиток педагогiчної i психологiчної наук в Українi 1992-2002 : зб. наук. праць до 10-рiччя АПН України. – Харкiв : „ОВС”, 2002. – Ч. 2. – С. 182–189. 192 29. Биков В. Ю. Впровадження інформаційних технологій у навчально-виховний процес школи / В. Ю. Биков, Р. А. Осіпа, Г. М. Васильєва // Післядипломна освіта керівних і педагогічних кадрів : проблеми розвитку: матеріали звіт. наук. конф. / Укр. ін-т. підвищ. кваліф. кер. кадрів освіти. – К., 1996. – С.158–161. 30. Биков В. Ю. Навчальне середовище сучасних педагогічних систем / В. Ю. Биков // Професійна освіта: педагогіка і психологія: [Україно-польський журнал / за ред.: І. Зазюна, Н. Ничкало, Т. Левовицького, І. Вільш]. – Видання ІV. – Ченстохова, 2004. – С. 59–80. 31. Бібік Н. Компетентністний підхід: рефлексивний аналіз застосування / Н. Бібік // Основна школа. – 2005. – Вип. 3–4. 32. Бібік Н. М. Компетенції / Н. М. Бібік // Енциклопедія освіти / [Акад. пед. наук України ; гол. ред. В. Г. Кремень]. – К. : Юрінком Інтер, 2008. – С. 409–410. 33. Бігич О. Б. Методична освіта майбутнього вчителя іноземної мови початкової школи : монографія / О. Б. Бігич. – К. : КНЛУ, 2004. – 287 с. 34. Білоусова Л. І. Програмно-методичний комплекс „Програмування на Visual Basic” / Л. І. Білоусова, Л. Е. Гризун // Комп’ютер у школі та сім’ї. – 2003. – № 1. – С. 115–122. 35. Богачков Ю. М. Деякі питання побудови та застосування стандартів ІКТ компетентностей учнів, вчителів, адміністраторів у дистанційному навчанні / Ю. М. Богачков, О. М. Кривонос // Інформаційні технології в освіті: зб. наук. праць. – Херсон: Видавництво ХДУ, 2010. – Вип. 7. – С. 166–169. 36. Богачков Ю. М. Рекомендації до проекту стандартів з інформаційно-комунікаційних компетентностей учнів / Ю. М. Богачков, О. М. Кривонос // Основи стандартизації інформаційно-комунікаційних компетентностей в системі освіти України : метод. рекомендації / [ Биков В. Ю., Білоус О. В., Богачков Ю. М. та ін.]; за заг. ред. В. Ю. Бикова, О. М. Спіріна, О. В. Овчарук. – К. : Атіка, 2010 – С. 59–64. 193 37. Болонський процес : Нормативно-правові документи / [укладачі: З. І. Тимошенко, І. Г. Огієнко, А. М. Грехов та ін.]. – К. : Вид-во Європейського ун-ту, 2004. – 102 с. 38. Болонський процес : Проблеми модернізації освіти України в контексті Болонського процесу : матеріали Першої Всеукр. наук.-практ. конф., (Київ, 20–21 лют. 2004 р.) / редкол.: З. І. Тимошенко (голова) та ін. – К. : Вид-во Європейського ун-ту, 2004. – 197 с. 39. Болотов В. А. Компетентносная модель: от идеи к образовательной программе / В. А. Болотов, В. В. Сериков // Педагогика. – 2003. – № 10. – С. 8–14. 40. Борисова Е. А. Из опыта обучения программирования на занятиях по информатике в экономическом вузе / Е. А. Борисова // Проблемы и перспективы развития образования: материалы междунар. заоч. науч. конф., (Пермь, апрель 2011 г.). –Т. ІІ. – Пермь: Меркурий, 2011. – С. 45–47. 41. Брескіна Л. В. Професійна підготовка майбутніх учителів інформатики на основі сучасних мережевих інформаційних технологій : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.02 „Теорія та методика навчання (інформатика)” / Л. В. Брескіна. – К., 2003. – 17 с. 42. Буланова-Топоркова М. В. Педагогика и психология высшей школы : учеб. пос. / М. В. Буланова-Топоркова. – [3-е изд., перераб. и доп.] – Ростов-н/Д : Феникс. – 2006. – 512 с. 43. Бурда М. І. Методичні основи диференційованого формування геометричних умінь учнів основної школи : дис. ... доктора пед. наук : 13.00.02 / Бурда Михайло Іванович. – К., 1994. – 347 с. 44. Бурмакина В.Ф. ИКТ-компетентность учащихся. [Электронный ресурс] / В. Ф. Бурмакина, И. Н. Фалина – Режим доступа : URL : http://www.sitos.ru/Default. aspx?id=6. – Название с экрана. 45. Бурмакина В. Ф. Большая Семёрка (Б7). Информационно-коммуни- кационно-технологическая компетентность. Методическое руководство для подготовки к тестированию учителей [Электронный ресурс] 194 / В. Ф. Бурмакина, М. Зелман, И. Н. Фалина. – М., 2007. – Режим доступу: URL : http://ifap.ru/library/book360.pdf. – Название с экрана. 46. Ван Тассел. Д. Стиль, разработка, эффективность, отладка и испытание программ / Д. Ван Тассел. – [Пер. с англ.]. – М. : Мир, 1985. – 332 с. 47. Винникова О. А. Подход к разработке компетенций специалиста на основе ФГОС ВПО третьего поколения [Электронный ресурс] / О. А. Винникова, Е. А. Зима, Т. Ю. Сурнина. – Режим доступа: http://e-conf.nkras.ru/konferencii/ 2009/vinnikova.pdf. 48. Вирт Н. Программирование на языке Модула-2 / Н. Вирт [пер. с англ.] – М. : Мир, 1987. – 224 с. 49. Вікіпедія [Електронний ресурс]. – Режим доступу: URL : http://ru.wikipedia.org/wiki/. – Назва з екрану. 50. Вінниченко Є.Ф. Розвиток творчих здібностей старшокласників у процесі навчання інформаційних технологій розв’язування математичних задач : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / Вінниченко Євгеній Федорович. – К., 2007. – 234 с. 51. Воловик П. М. Теорія ймовірностей і математична статистика в педагогіці: [навч. посібн.] / П. М. Воловик. – К. : Рад. школа, 1969. – 222 с. 52. Выготский Л. С. Собрание сочинений : в 6-ти т. / Л. С. Выготский [ гл. ред. А.В. Запорожец]. – М. : Педагогика, 1982. – Т. 2. : Проблемы общей психологи. – 1982 – С. 368. 53. Галузинський В. М. Основи педагогіки та психології вищої школи в Україні : навч. посіб. для викл. та асп. вузів / В. М. Галузинський, М. Б. Євтух ; ІСДО, Київський лінгвістичний ун-т. – К. : ІНТЕЛ, 1995. – 168 с. 54. Головань М. Інформатична компетентність: сутність, структура і ставлення / М. Головань // Інформатика та інформаційні технології в навчальних закладах. – 2007. – № 4. – С. 62–69. 55. Гончаренко С. У. Методи дослідження в педагогіці / С. У. Гончаренко // Енциклопедія освіти України [Акад. пед. наук України; головний ред. В. Г. Кремень] – К. : Юрінком Інтер, 2008. – С. 490–492. 195 56. Гончаренко С. У. Український педагогічний словник / С. У. Гончаренко. – К. : Либідь, 1997. – 376 с. 57. Гончарова О. М. Теоретико-методичні основи особистісно орієнтованої системи формування інформативних компетентностей студентів економічних спеціальностей : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня д-ра пед. наук : спец. 13.00.02 „Теорія та методика навчання (інформатика)” / О. М. Гончарова. – К., 2007. – 41 с. 58. Горб В. Г. Основная образовательная программа вуза: проблемы и решения / В. Г. Горб // Стандарты и мониторинг в образовании. – 2004. – № 2. – С. 22–31. 59. Горобець С. М. Теоретичні моделі компетенцій майбутніх економістів / С. М. Горобець // Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. – 2005. – Вип. 25. – С. 156–158. 60. Гороль П. К. Мультимедійний проектор та його використання в навчально-виховному процесі: навч.-метод.посібник / П. К. Гороль, О. А. Сисоєва. – Вінниця : ТОВ „ЛАНДО ЛТД”, 2008. – 72 с. 61. Грабарь М. И. Применение математической статистики в педагогических исследованиях. Непараметрические методы / М. И. Грабарь, К. А. Красянская. – М. : Педагогика, 1977. – 135 с. 62. Гришко Л. В. Методична система навчання основ програмування майбутніх інженерів-програмістів : дис. канд. пед. наук: 13.00.02 / Гришко Людмила Веніамінівна. – К., 2009. – 276 с. 63. Гришко Л. В. Навчання стилю програмування, як складова формування професійної культури майбутнього інженера-програміста / Л. В. Гришко // Вісник Черкаського університету. Серія: педагогічні науки. – Черкаси, 2009. – Вип. 143. – С. 37–43. 64. Гуревич Р. С. Інформаційно-телекомунікаційні технології в навчальному процесі та наукових дослідженнях : навч. посібник / Р. С. Гуревич, М. Ю. Кадемія. – К.: Освіта України, 2006. – 390 с. 65. Гуржій А. М. Засоби навчання: Навчальний посібник / Гуржій А. М., Жук Ю.О., Волинський В. П. – К.: ІЗМН, 1997. – 208 с. 196 66. Гусинский Э. Н. Этапы обретения компетентности / Э. Н. Гусинский, Ю. И. Турчанинова // Развитие и оценка компетентности: тез. докл. конф., (Москва, 1996 г.) / [под ред. В. И. Белопольского и И. Н. Трофимовой]. – М. : Институт психологии РАН, 1996. – С. 29–31. 67. Давыдов В. В. Виды обобщения в обучении: логико-психологические проблемы построения учебных предметов / В. В. Давыдов; Психологический институт Российской Академии образования. – [2-е изд.] – М. : Пед. общество России, 2000. – 480 с. 68. Давыдов В. В. Проблемы развивающего обучения: Опыт теоретического и экспериментального психологического исследования / В. В. Давыдов. – М. : Педагогика, 1986. – 240 с. 69. Давыдов В. В. Теория развивающего обучения / В. В. Давыдов. – М. : ИНТОР, 1996. – 544 с. 70. Дал У. Структурное программирование : [пер. с англ.] / У. Дал, Э. Дейкстра, К. Хоор. – М. : Издательство „Мир”, 1975. – 245 с. 71. Данилова Г. С. Управління процесом становлення професійної компетентності методиста / Г. С. Данилова. – К. : УІПКККО, 1995. – 80 с. 72. Двадцять років становлення і розвитку методичної системи навчання інформатики в школі та педагогічному університеті / В. Ю. Биков, М. І. Жалдак, Н. В. Морзе, Ю. С. Рамський // Комп’ютер у школі та сім’ї. – 2005. – № 5. – С. 12–19. 73. Дейкстра Э. Дисциплина программирования : [пер. с англ.] / Э.Дейкстра – М. : Мир, 1978. – 274 с. 74. Державна програма „Забезпечення загальноосвітніх, професійно-технічних і вищих навчальних закладів сучасними технічними засобами з природничо-математичних і технологічних дисциплін” [Електроний ресурс]. – Режим доступу: URL : http://www.mon.gov.ua/laws/KMU_905.doc. – Назва з екрану. 197 75. Державна програма „Інформаційні та комунікаційні технології в освіті і науці” на 2006-2010 роки. [Електроний ресурс]. – Режим доступу : URL : http://www.mon.gov.ua/laws/KMU_1153.doc. – Назва з екрану. 76. Державна програма розвитку вищої освіти на 2005-2007 роки // Освіта в Україні: нормативна база. – [2-е вид.] – К. : КНТ, 2006. – С. 441–447. 77. Державні стандарти професійної освіти: теорія і методика: [монографія / за ред. Н. Г. Ничкало]. – Хмельницький : ТУП, 2002. – 334 с. 78. Дзугоева М. Г. Постановка и решение задач – основа информационной компетентности студента / М. Г. Дзугоева // Проблемы качества образования: Материалы XIII Всерос. совещания. – М. : Исследовательский центр проблем подготовки специалистов, 2003. – Кн. 2. – С. 31–36. 79. Добудько Т. В. Формирование профессиональной компетентности учителя информатики в условиях информатизации образования: автореф. дис. на соискание науч. степеня д-ра. пед. наук : спец. 13.00.02 „Теория и методика преподавания (информатика)” / Т. В. Добудько. – М., 1999 – 44 с. 80. Ершов А. П. Информатизация : от компьютерной грамотности учащихся к информационной культуре общества / А. П. Ершов // Коммунист. – 1988. – № 2. – С. 67–69. 81. Ершов А. П. Откуда берутся люди, способные создавать надежное программное обеспечение / А. П. Ершов // Программирование. – 1976. – № 1. – С. 90 – 91. 82. Ершов А. П. Программирование – вторая грамотность / А. П. Ершов // Квант. – 1983. – № 2. – С. 2–7. 83. Есипов Б. П. Самостоятельная робота учащихся на уроках / Б. П. Есипов – М. : Государственное учебно-педагогическое издательство министерства просвещения РСФСР, 1961. – 239 с. 84. Жалдак M. І. Педагогічний потенціал комп'ютерно-орієнтованих систем навчання математики / М. І. Жалдак // Комп'ютерно-орієнтовані системи навчання: зб. наук. праць. – К. : НПУ ім. Драгоманова, 2003. – Вип. 7. – 263 с. 198 85. Жалдак М. И. Изучение языков программирования в школе: пособ. для учителей / М. И. Жалдак, М. И. Шкиль, Н. В. Морзе, Ю. С. Рамский. – К. : Радянська школа, 1988. – 272 с. 86. Жалдак М. І. Комп’ютерно-орієнтовані засоби навчання математики, фізики, інформатики : посіб. для вчителів / М. І. Жалдак, В. В. Лапінський, М. І. Шут. – К. : НПУ імені М.П. Драгоманова, 2004. – 182 с. 87. Жалдак М. І. Методика вивчення основ інформатики та обчислювальної техніки в педагогічному вузі: учбовий посібник / М. І. Жалдак. – К. : КДПІ ім. О. М. Горького 1986. – 74 с. 88. Жалдак М. І. Про деякі аспекти навчання інформатики в школі та педагогічному університеті / М. І. Жалдак // Наукові записки Тернопільського національного університету ім. В. Гнатюка. Серія : Педагогіка. – 2005. – № 6. – С. 17–24. 89. Жук Ю. О. Системні особливості освітнього середовища як об'єкта інформатизації / Ю. О. Жук // Післядипломна освіта в Україні. – 2002. – № 2. – С. 35–37. 90. Забарна А. П. Організація навчання інформатики в профільній школі / А. П. Забарна. – Тернопіль : Мандрівець, 2009. – 128 с. 91. Заболотний В. Ф. Дидактичні засади застосування мультимедіа у формуванні методичної компетентності майбутніх учителів фізики : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня д-ра пед. наук : спец. 13.00.02 „Теорія та методика навчання (фізика)" / В. Ф. Заболотний. – К., 2010. – 39 с. 92. Завалишина Д. Н. Уровни и этапы принятия решений / Д. Н. Завалишина, Б. Ф. Ломов, В. Ф. Рубахин // Проблемы принятия решений. – М. : Наука, 1976. – 312 с. 93. Задачи по программированию / [Абрамов С. А., Гнездилова Г. Г., Капустина Е. Н., Селюн М. И.] – М. : Наука. Гл. ред. физ.-мат. лит., 1988. – 224 с. 199 94. Зайцева О. Б. Информационная компетентность учителя в образовательной области „Технология" / О. Б. Зайцева // Педагогика. – 2004. – № 7. – С. 17–23. 95. Зайцева О. Б. Формирование информационной компетентности будущих учителей средствами инновационных технологий : автореф. дисс. на соискание науч. степени канд. пед. наук : спец. 13.00.02 „Теория и методика обучения (информатика)" / О. Б. Зайцева. – Брянск, 2002. – 19 с. 96. Закон України „Про Основні засади розвитку інформаційного суспільства в Україні на 2007-2015 роки” // Відомості Верховної Ради України. – 2007. – № 12. – С. 102. 97. Занюк С. Поняття компетентності в контексті саморозвитку особистості : [Аналіз пробл.] / С. Занюк // Психолог. перспективи. – 2003. – Вип. 4. – С. 107–112. 98. Зеер Э. Ф. Модернизация профессионального образования : компетентностный подход : Учеб. пособие / Э. Ф. Зеер, А. М. Павлова, Э. Э. Сыманюк. – М. : Московский психолого-социальный ин-т, 2005. – 216 с. 99. Зеленяк О. П. Практикум программирования на Turbo Pascal. Задачи, алгоритмы и решения / О. П. Зеленяк – К. : Издательство „Диасофт”, 2001. – 320 с. 100.Зимняя И. А. Ключевые компетенции – новая парадигма результата образования / И. А. Зимняя // Высшее образование сегодня. – 2003. – № 5. – С. 34–42. 101.Зимняя И. А. Ключевые компетентности как результативно-целевая основа компетентностного подхода в образовании / И. А. Зимняя. – М. : Исследовательский центр проблем качества подготовки специалистов, 2004. – 213 с. 102.Зиновьев С. И. Учебный процесс в советской высшей школе / С. И. Зиновьев [2-е изд.] – М. : Высшая школа, 1975. – 314 с. 200 103.Злотникова И. Я. Формирование информационной компетентности будущего учителя-предметника в педагогическом вузе / И. Я. Злотникова // Педагогическая информатика : науч. метод. журнал. – 2004. – № 4. – С. 40–45. 104.Изучение языков программирования в школе / М. И. Шкиль, М. И. Жалдак, Н. В. Морзе, Ю. С. Рамський. – К.: Рад. шк., 1988. – 272 с. 105.Інформаційне забезпечення навчально-виховного процесу : інноваційні засоби і технології : [колективна монографія] / [за ред. В. Ю. Бикова та О. В. Овчарук]. – К. : Атіка, 2005. – 252 с. 106.Караванова Т. П. Основи алгоритмізації та програмування. 750 задач з рекомендаціями та прикладами: посіб. / Т. П. Караванова. – К. : ТОВ. „Форум”. – 2001. – 286 с. 107.Керниган Б. Практика программирования: [пер. с англ.] / Б. Керниган, Р. Пайк. – М. : Вильямс, 2003 – 381 с. 108.Керниган Б. Язык программирования С : [пер. с англ.] / Б. Керниган, Д. Ритчи . – [3 изд., испр.] – СПб. : „Невский диалект”, 2001. – 352 с. 109.Киверляг А. А. Методы исследования в профессиональной педагогике / А. А. Киверляг. – Таллин : ВАЛГУС, 1980. – 334 с. 110.Кічук Н. В. Компетентність саморозвитку майбутнього фахівця: особистісно орієнтовані технології формування у вищій школі / Н. В. Кічук // Науковий вісник МДУ ім. В. О. Сухомлинського : зб. наук. праць. – Миколаїв : МДУ, 2006. – Вип. 12 : педагогічні науки. – Т. І. – С. 80–87. 111.Кларин М. В. Инновационные модели обучения в зарубежных педагогических поисках / М. В. Кларин. – М. : Арена, 1994. – 222 с. 112.Клепко С. Ф. Філософія освіти в європейському контексті / С. Ф. Клепко – Полтава : ПОІППО, 2006. – 328 с. 113.Кловак Г. Т. Основи педагогічних досліджень: навч. посіб. / Г. Т. Кловак. – Чернігів : Чернігівський державний центр науково-технічної і економічної інформації, 2003. – 260 с. 114.Клочко В. І. Нові інформаційні технології навчання математики в технічній вищій школі: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня д-ра. пед. 201 наук : спец. 13.00.02 „Теорія та методика навчання (інформатика)"/ Клочко В. І. – К., 1998. – 36 с. 115.Ключевые компетенции 2000. Программа. Уровни 1, 2, 3, 4, 5. KEY SKILLS 87 0005 (OCR. RECOGNISING ACHIEVMENT. – Oxford Cambridge and RSA Examinations). – 2000. – 122 с. 116.Кнут Д. Э. Искусство программирования: уч. пос. / Д. Э. Кнут. – [3-е изд.: пер. с англ.] – М. : Издательский дом „Вильямс”, 2000. – Т. 1: Основные алгоритмы. – 2000. – 720 с. 117.Кнут Д. Э. Искусство программирования: уч. пос. / Д. Э. Кнут. – [3-е изд.: пер. с англ.] – М. : Издательский дом „Вильямс”, 2000. – Т. 2: Получисленные алгоритмы. – 2000. – 832 с. 118.Кнут Д. Э. Искусство программирования: уч. пос. / Д. Э. Кнут. – [3-е изд.: пер. с англ.] – М. : Издательский дом „Вильямс”, 2000. – Т. 3: Сортировка и поиск. – 2000. – 832 с. 119.Князев A. M. Социальные компоненты личности как объект оценивания / A. M. Князев, Е. В. Немцова, С. Н. Палецкая // Материалы XV Всеросс. науч. метод. конф. „Проблемы качества образования”. – М., 2007. – Кн. 2. – С. 66 –77. 120.Коваленко О. На шляху до демографічної системи освіти / О. Коваленко // Іноземні мови в навчальних закладах. – 2005. – № 3. – С.92 – 99. 121.Кобильник Т. П. Методична система навчання математичної інформатики у педагогічному університеті дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / Т. П. Кобильник – К., 2009. – 256 с. 122.Коваленко О. Е. Дидактичні основи професійно-методичної підготовки викладачів спеціальних дисциплін : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня д-ра пед. наук : спец. 13.00.04 „Теорія і методика професійної освіти” / Коваленко Олена Едуардівна. – К., 1999. – 38 с. 123.Коджаспирова Г. М. Словарь по педагогике / Г. М. Коджаспирова, А. Ю. Коджаспиров. – М.: ИКЦ „МарТ”; Ростов н/Д: Изд центр „МарТ”, 2005. – 133 с. 202 124.Козлова А. В. Классификация компетенций и возможности их измерения в вузе с информационно-телекоммуникационными образовательными технологиями [Электронный ресурс] / А. В. Козлова, О. С. Михно, Е. В. Чмыхова. – Режим доступа : URL : http://www.edit.ru/cotent/mag/tpudy/ 09_ 2008/07.pdf. – Название с экрана. 125.Компетентнісний підхід у сучасній освіті : світовий досвід та українські перспективи (Бібліотека з освітньої політики) / [за заг. ред. О. В. Овчарук]. – К. : “К.І.С.”, 2004. – 112 с. 126.Компетентностный подход в педагогическом образовании : [коллект. монография] / [под ред. В. А. Козырева и Н. Ф. Радионовой] – СПб. : Изд-во РГПУ им. А. И. Герцена, 2004. – 392 с. 127.Компетентностный подход как способ достижения нового качества образования: материалы для опытно-экспериментальной робота в рамках Концепции модернизации российского образования на период до 2010 года / Национальный фонд подготовки кадров, Институт новых технологий образования. – М., 2002. – 192 с. 128.Комплекс нормативних документів для розроблення складових системи стандартів вищої освіти / [За заг. ред. В. Д. Шинкарука]. – МОН України: Інститут інноваційних технологій і змісту освіти. – Київ, 2007.  С. 79. 129.Концептуальні засади розвитку педагогічної освіти України та її інтеграції в європейський освітній простір [Електронний ресурс]. – Режим доступу : URL : http://www.mon.gov.ua/main.php?query=education/higher. – Назва з екрану. 130.Концепція державної цільової програми впровадження у навчально-виховний процес загальноосвітніх закладів інформаційно-комунікаційних технологій «Сто відсотків» на період до 2015 року [Електронний ресурс]. – Режим доступу: URL :http://osvita.ua/legislation/. – Назва з екрану. 131.Концепція інформатизації освіти / В. Ю. Биков, Я. І. Вовк, М. І. Жалдак [та ін.] // – К. : „Рідна школа”, 1994, – № 11. – С.26 – 29. 203 132.Концепція Національної програми інформатизації // Офіційний вісник України. – 1998. – № 10. – С. 376. 133.Корнієнко С. В. Розв’язування психологічних задач як спосіб становлення майбутнього вчителя : дис. … канд. псих. наук : 19.00.01 / Корнієнко С.В. . – Київ, 2008. – 172 с. 134.Кремень В. Г. Освіта як найважливіша умова розвитку людського капіталу / В. Г. Кремень // Філософія педагогічної майстерності : зб. наук. пр. / Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих, Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського / [редкол. : Н. Г. Ничкало та ін.]. – Київ – Вінниця: ДОВ „Вінниця”, 2008. – С. 6–13. 135.Кривонос О. М. Методичне забезпечення творчої навчальної діяльності студентів у процесі навчання основ інформатики / О. М. Кривонос // Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. – 2005. – Вип. 20. – С. 87–91. 136.Кривонос О. М. Компетентнісний підхід. Аналіз основних понять / О. М. Кривонос // Формування інформаційної компетентності студентів у процесі навчання природничо-математичних дисциплін: матеріали міжвузівського регіонального наук. метод. семінару, 23 січня 2009 р. – Житомир: 2009. – С. 34–39. 137.Кривонос О. М. Організація самостійної роботи бакалаврів математики з курсу «Програмування» [Електронний ресурс] / О. М. Кривонос // Інформаційні технології і засоби навчання. – 2009. – № 2 (10). – Режим доступу до журн.: http://journal.iitta.gov.ua. 138.Кривонос О. М. Програмування мовою Паскаль : метод. посіб. для учнів фізико-математичних класів, ліцеїв та гімназій / О. М. Кривонос. – Житомир: Поліграфічний центр ЖДПУ, 1999. – 76 с. 139.Кривонос О. М. Результати впровадження елементів методичної системи формування інформаційно-комунікаційних компетентностей майбутніх учителів інформатики в процесі навчання програмування // О. М. Кривонос // Теорія та методика навчання математики, фізики, інформатики : збірник 204 наукових праць. Випуск Х : в 3-х томах. – Кривий Ріг : Видавничий відділ НМетАУ, 2012. – Т. 3 : Теорія та методика навчання інформатики. – С. 62–66. 140.Кривонос О. М. Web-ресурси для організації самостійної роботи студентів з курсу „Програмування” / О. М. Кривонос // Науково-практичний семінар „Мультимедійні технології в освіті” 3-4 листопада 2010 р. : тези доповідей. – К. : НАУ, 2010. – С. 15. 141.Кривонос О. М. Використання електронної таблиці Excel у курсі „Чисельні методи” / О. М. Кривонос // Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія № 2: комп’ютерно-орієнтовані системи навчання. – К. : НПУ імені М. П. Драгоманова, 2005. – № 2 (9). – С. 269 – 274. 142.Кривонос О. М. Використання сучасних інформаційних технологій при розробці електронних посібників з програмування [Електронний ресурс] / О. М. Кривонос, О. Д. Мануйлова // Інформаційні технології і засоби навчання. – 2011. – № 4 (24). – Режим доступу до журн.: http://journal.iitta.gov.ua/ . 143.Кривонос О. М. Дидактичні принципи побудови методичного комплексу для диференційного навчання основ алгоритмізації та програмування в курсі інформатики в шкільних закладах нового типу / О. М. Кривонос // Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. – 2004. – Вип. 14. – С. 58–61. 144.Кривонос О. М. Діагностика інформаційно-комунікаційних компетентностей [Електронний ресурс] / О. М. Кривонос // Інформаційні технології і засоби навчання. – 2010. – № 2 (16). – Режим доступу до журн.: http://journal.iitta.gov.ua. 145.Кривонос О. М. Значення стилю програмування в процесі навчання учнів та студентів / О. М. Кривонос, П. Г.Шевчук // Міжвузівський збірник „Комп’ютерно-інтегровані технології: освіта, наука, виробництво”. – Луцьк, 2011. – № 5. – С. 148–150. 146.Кривонос О. М. Інформаційно-комунікаційні компетентності майбутніх учителів інформатики / О. М. Кривонос // Вісник Київського національного 205 університету імені Тараса Шевченка. Серія: Соціологія. Психологія. Педагогіка. – К., 2009. – Т. ІІІ (15). – Додаток 4. – С. 131–137. 147.Кривонос О. М. Основні методики формування творчих здібностей / О. М. Кривонос // Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. – 2006. – Вип. 26. – С. 14–18. 148.Кривонос О. М. Особливості викладання програмування у вищому навчальному закладі з врахування вимог сучасності / О. М. Кривонос // Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. – 2011. – Вип. 57. – С. 131–134. 149.Кривонос О. М. Педагогічні умови формування інформаційно- комунікаційних компетентностей / О. М. Кривонос // Освіта в інформаційному суспільстві : до 25-річчя шкільної інформатики : матеріали Всеукр. наук. практ. конф. [Редкол.: Огнев’юк В. О., Хоружа Л. Л., Биков В. Ю., та ін.]. – К. : Київськ. ун-т імені Бориса Грінченка, 2010. – С. 55–56. 150.Кривонос О. М. Структура інформаційно-комунікаційних компетентностей майбутніх учителів інформатики / О. М. Кривонос // Нові інформаційні технології в освіті для всіх: інноваційні методи та моделі: зб. праць IV Міжнар. конф. (Київ, 24-26 листопада 2009 р.). – К., 2009. – С. 512–518. 151.Кривонос О. М. Учнівські олімпіади з інформатики (сучасний етап) / О. М. Кривонос // Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. – 2008. – Вип. 41. – С. 85–88. 152.Кривонос О. М. Формування дивергентного мислення студентської молоді / О. М. Кривонос // Математика, економіка, інформатика: актуальні проблеми та методика викладання: матеріали ІІІ Всеукр. наук. практ. конф., (Кіровоград, 19-21 квітня 2007 р.). – Кіровоград, 2007. – С. 123–126. 153.Кудрявцев А. В. Рекурсивные алгоритмы в задачах и играх: учеб. пособие для студ. вузов / А. В. Кудрявцев, Д. А. Слинкин. – Шадринск, 1999. – 30 с. 154.Кудряшова Т. Г. Деятельностные способности как основа для формирования компетенций [Электронный ресурс] / Т. Г. Кудряшова. — 206 Режим доступа : URL : http://www.asms.ru/kompet/2010/july/ Kudryashova%205.pdf. – Название с экрана. 155.Лайл М. Спенсер. Компетенции на работе : [пер. с англ.] / Лайл М. Спенсер, Сайн М. – М. : HIPPO, 2005. – 384 с. 156.Лапчик М. П. Введение в программирование / М. П. Лапчик. – М. : Просвещение, 1979. – 272 с. 157.Лапчик М. П. Вычисления. Алгоритмизация. Программирование: пособие для учителей / М. П. Лапчик. – М.: Просвещение, 1988. – 208 с. 158.Лапчик М. П. Вычислительная техника и программирование : учеб. пособие для студ. пед. ин-тов / М. П. Лапчик. – М. : Просвещение, 1987. – 212 с. 159.Лапчик М. П. Методика преподавания информатики : учеб. пособие для студ. пед. вузов / М. П. Лапчик, И. Г. Семакин, Е. К. Хеннер; [под общей ред. М. П. Лапчика.]. – М. : Академия, 2001. – 624 с. 160.Лапчик М. П. ИКТ-компетентность бакалавров образования / М. П. Лапчик // Информатика и образование. – 2012. – № 2. – С. 29–33. 161.Лебедева М. Б. Система модульной профессиональной подготовки будущих учителей к использованию информационных технологий в школе: автореф. дис. на соиск. науч. степени д-ра пед. наук : спец.: 13.00.04 „Теория и методика профессионального образования” / М. Б. Лебедева. – СПб. : 2006. – 34 с. 162.Лебедева М. Б. Что такое ИКТ-компетентность студентов педагогического университета и как ее формировать? / М. Б. Лебедева, О. Н. Шилова // Информатика и образование. – 2004. – № 3. – С. 95–100. 163.Леонтьев А. Н. Деятельность. Сознание. Личность / А. Н. Леонтьев – М. : Политиздат, 1975. – 304 с. 164.Львов М. С. Основы программирования на языке Паскаль / М. С. Львов, А. В. Спиваковский, С. В. Белоусова. – Херсон: МИБ, 1997. – 153 с. 165.Макаренко Л. Л. Комп'ютерна грамотність як складова професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи : автореф. дис. на здобуття 207 наук. ступеня канд. пед. наук. : спец. 13.00.04 „Теорія і методика професійної освіти” / Л. Л. Макаренко. – К., 2007. – 24 с. 166.Макконелл Дж. Анализ алгоритмов. Вводный курс / Дж. Макконелл – М. : Техносфера, 2002. – 304 с. 167.Матійків І. Компетентнісний підхід до професійної підготовки майбутніх фахівців / І. Матійків // Педагогіка і психологія професійної освіти: наук.-метод. журнал. – 2006. – № 3. – С. 44–53. 168.Матросова И. Г. Модель поэтапного формирования технологической компетенции у студентов-технологов в процессе преподавания специальных дисциплин [Электронный ресурс] / И. Г. Матросова – Режим доступа : URL : http://www.nbuv.gov.ua/portal/soc_gum/pedalm/texts/2008-1/020.pdf. – Название с экрана. 169.Матяш Н. В. Психология проектной деятельности школьников в условиях технологического образования / Н. В. Матяш; [под ред. В. В. Рубцова]. – Мозырь : РИФ "Белый ветер", 2000. – 286 с. 170.Машбиц Е. И. Компьютеризация обучения : Проблемы и перспективы / Е. И. Машбиц. – М. : Знание, 1986. – 80 с. 171.Машбиц Е. И. Психологические основы управления учебной деятельностью / Е. И. Машбиц. – К. : Вища шк., 1987. – 224 с. 172.Мещанинов О. П. Сучасні моделі розвитку університетської освіти в Україні : [монографія] / О. П. Мещанинов. – Миколаїв: Вид-во МДГУ ім. Петра Могили, 2005. – 460 с. 173.Мизинцев В. П. Информационный подход к оценке трудности поиска решения учебной задачи / В. П. Мизинцев // Об информационном подходе к анализу учебного материала. – К. : СВИРТУ, 1970. – С. 19–32. 174.Модернізація вищої освіти України і Болонський процес : Матеріали до першої лекції [Електронний ресурс] / [укл.: М. Ф. Степко, Я. Я. Болюбаш, К. М. Левківський, Ю. В. Сухарніков]; [відп. ред. М. Ф. Степко] // Веб-сайт Запорізького нац. технічного ун-ту. – 2006. – Режим доступу : 208 URL : http://zstu.zaporizhzhe.ua/base/Lib/Bolon_process/modern_v_osvitu.pdf. – Назва з екрану. 175.Моляко В. А. Психология конструкторской деятельности / В. А. Моляко. – М. : Машиностроение, 1983. – 136 с. 176.Монахов В. М. Концепция создания и внедрения новой информационной технологии обучения / В. М. Монахов // Проектирование новых информационных технологий обучения. – М., 1991. – С. 4–30. 177.Монахов В. М. Технологические основы проектирования и конструирования учебного процесса / В. М. Монахов. – Волгоград, 1995. – 234 с. 178.Моніторінг якості освіти: освітні досягнення та українські перспективи / [за заг. ред. О.І. Локшиною.]. – К. : „ К.І.С.”, 2004. – 128 с. 179.Морзе Н. Моніторинг формування інформативних компетентностей випускників загальноосвітніх шкіл / Н. Морзе, О. Барна, В. Вембер, О. Кузьмінська // Інформатика. – № 17–19 [593-595]. – 2011. – 67 с. 180.Морзе Н. В. Методика навчання інформатики. Ч. 2. Методика навчання інформаційних технологій / Н. В. Морзе. – К.: Навчальна книга, 2003. – 288 с. 181.Морзе Н. В. Методика навчання інформатики. Ч. 3. Методика навчання основним послугам глобальної мережі Інтернет / Н. В. Морзе. – К.: Навчальна книга, 2003. – 196 с. 182.Морзе Н. В. Методика навчання інформатики. Ч. 4. Методика навчання алгоритмізації і програмування / Н. В. Морзе. – К.: Навчальна книга, 2003. – 250 с. 183.Морзе Н. В. Основи методичної підготовки вчителя інформатики : [монографія] / Н. В. Морзе. – К.: Курс, 2003. – 372 с. 184.Морзе Н. Концепція навчання учнів інформатики у 5–9-х класах загальноосвітніх навчальних закладів / Н. Морзе, Г. Проценко // Інформатика та інформаційні технології в навчальних закладах. – 2012. – № 3. – С. 8–23. 185.Морзе Н. В. Компетентснісні задачі з інформатики / Н. В. Морзе, О. Г. Кузьмінська // Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 209 № 2: комп’ютерно-орієнтовані системи навчання. – К. : НПУ імені М. П. Драгоманова, 2008. – № 6 (13).– С. 62–69. 186.Морзе Н. В. Методика навчання інформатики. Ч. 1. Загальна методика навчання інформатики / Н. В. Морзе. – К. : Навчальна книга, 2003. – 254 с. 187.Морзе Н. В. Система методичної підготовки майбутніх учителів інформатики в педагогічних університетах : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня д-ра пед. наук : спец. 13.00.02 „Теорія та методика навчання (інформатика)" / Н. В. Морзе. – К., 2003. – 39 с. 188.Морзе Н. В. Формування інформаційної компетентності вчителя сучасної школи. [Електронний ресурс] / Н. В. Морзе. – Режим доступу : URL : http://www.ua.teach-it.net/materiali_programi/(offset)/10. – Назва з екрану. 189.Морзе Н. В. Формування й оцінювання ІК-компетентностей у науково-педагогічних працівників в умовах впровадження дистанційних технологій / Н. В. Морзе, О. Г. Глазунова // Інформаційні технології і засоби навчання: електронне наукове фахове видання [Електронний ресурс] / Ін-т інформ. технологій і засобів навчання НАПН України, Ун-т менеджменту освіти НАПН України; [гол. ред.: В. Ю. Биков.]. – 2012. – № 6 (32). – Режим доступу : URL : http://journal.iitta.gov.ua – Назва з екрана. 190.Морозова К. О. Особливості моніторингу сформованості інформаційно- комунікаційних компетентностей студентів ВНЗ / К. О. Морозова // Інформаційні технології і засоби навчання: електронне наукове фахове видання [Електронний ресурс] / Ін-т інформ. технологій і засобів навчання НАПН України, Ун-т менеджменту освіти НАПН України; гол. ред.: В. Ю. Биков. – 2012. – № 6 (32). – Режим доступу: http://journal.iitta.gov.ua – Заголовок з екрана. 191.Навчальний план (напрям підготовки: 040201 „Математика*”, форма навчання: денна, освітньо-кваліфікаційний рівень: бакалавр) / Міністерство освіти і науки України; Житомирський державний університет імені Івана Франка. – Житомир : ЖДУ, 2007. – 6 с. 210 192.Навчальний план (напрям підготовки: 040203 „Фізика*”, форма навчання: денна, освітньо-кваліфікаційний рівень: бакалавр) / Міністерство освіти і науки України; Житомирський державний університет імені Івана Франка. – Житомир : ЖДУ, 2007. – 6 с. 193.Навчальний план (напрям підготовки: 040302 „Інформатика*”, форма навчання: денна, освітньо-кваліфікаційний рівень: бакалавр) / Міністерство освіти і науки України; Житомирський державний університет імені Івана Франка. – Житомир : ЖДУ, 2007. – 6 с. 194.Наказ Міністерства освіти та науки України №660 від 05.07.2010 року „Про результати моніторингово дослідження рівня сформованості навичок використання ІКТ у практичній діяльності у випускників старшої школи” [Електронний ресурс]. – Режим доступу: URL : http://document.ua/ pro-rezultati-monitoringovogo-doslidzhennja-rivnja-sformovan-doc28632.html – Название с экрана. 195.Немов Р. С. Психология: учеб. пособ. / Р. С. Немов. – М. : Просвещение, 1990. – 301 с. 196.Ніколаєнко С. М. Якість вищої освіти в Україні: Погляд в майбутнє / С. М. Ніколаєнко // Вища школа. – 2006. – № 2. – С. 3–22. 197. Новые педагогические информационные технологии в системе образования : учеб. пособие для студ. пед. вузов и системы повыш. квалиф. пед. кадров / [Е. С. Полат, М. Ю. Бухаркина, М. В. Моисеева, А. Е. Петров]; [под ред. Е. С. Полат.]. – М. : Издательский центр „Академия”, 2003. – 272 с. 198.Образовательный процесс в начальной, основной и старшей школе: Рекомендации по организации опытно-экспериментальной работы. – М.: Сентябрь, 2001. – 240 с. 199.Овчаров С. М. Вплив індивідуально-диференційованого підходу на формування креативних якостей майбутніх учителів інформатики / С. М. Овчаров // Збірник наукових праць Полтавського державного педагогічного університету ім. В. Г. Короленка. Серія „Педагогічні науки”. – Полтава, 2006. – № 3 (50).– С. 95–100. 211 200.Овчарук О. Компетентності як ключ до оновлення змісту освіти / О. Овчарук // Стратегія реформування освіти в Україні. – К., 2003. – С. 33–42. 201.Организация обучения информатике [Електронний ресурс]. – Режим доступу: URL : http://ict.edu.ru – Название с экрана. 202.Освітня галузь „Технології”. Інформаційно-комунікаційний компонент. Проект Концепції Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти, запропонований для громадського обговорення Міністерством освіти і науки, молоді та спорту // Інформатика та інформаційні технології в навчальних закладах – 2011. – № 4–5. – С. 33–37. 203.Парфенов В. Г. Командный чемпионат мира по программированию АСМ / В. Г. Парфенов // Компьютерные инструменты в образовании. – 1998. – № 3–4. – С. 110–119. 204.Педагогика / [под ред. Ю. К. Бабанского]. – М. : Просвещение, 1988. – 475 с. 205.Перевозчикова О. Л. Системы диалогового решения задач на ЭВМ / О. Л. Перевозчикова, Е. Л. Ющенко. – К. : Наук. думка, 1986. – 264 с. 206.Петров А. Основные концепты компетентностного подхода как методологической категории / А. Петров // Alma mater (Вестник высшей школы). – 2005. – № 2. – С. 54–58. 207.Петухова Т. П. Современная парадигма информационного общества как основа стратегии формирования информационной компетенции специалиста / Т. П. Петухова // Вестник ОГУ. – 2005. – № 1. – С. 116-123. 208.Пєтухова Л. Є. Інформатична компетентність майбутнього фахівця як педагогічна проблема / Л. Є. Пєтухова // Комп’ютер у сім’ї та школі. – 2008. – № 1. – С. 3–5. 209.Пєхота О. М. Особистісно орієнтована освіта і технології / О. М. Пєхота // Неперервна професійна освіта: проблеми, пошуки, перспективи : [монографія] [за ред. І. А. Зязюна.]. – К. : Віпол, 2000. – C. 274–297. 212 210.Підготовка майбутнього вчителя до впровадження педагогічних технологій : Навч. посіб. [ О. М. Пєхота, В. Д. Будак, A. M. Старева та ін.] [за ред. І. А. Зязюна, О. М. Пєхоти.]. – К. : Видавництво А.С.К., 2003. – 240 с. 211.План дій щодо забезпечення якості вищої освіти України та її інтеграції в європейське і світове освітнє співтовариство на період до 2010 року [Електронний ресурс] / [додаток до наказу М-ва освіти і науки України № 612 від 13 лип. 2007 р. № 998 „Про затвердження Плану дій щодо забезпечення якості вищої освіти України та її інтеграції в європейське і світове освітнє співтовариство на період до 2010 року”] // Веб-сайт М-ва освіти і науки України. – 2005. – Режим доступу : URL : http://www.mon.gov.ua/laws/MON_612_07.doc. – Назва з екрану. 212.Полат Е. С. Компьютер и школа / Е. С. Полат // Физика в школе. – 1985. – № 2. – С. 51–55. 213.Полат Е. С. Метод проектов на уроках иностранного язика [Электронный ресурс] / Е. С. Полат. – Режим доступа: URL : http//www.ioso.ru/distant/ iaproj.htm. – Название с экрана. 214.Пометун О. Після цього уроку учні зможуть… / О. Пометун // Історія в школах України. – 2004. – № 6. – С. 15–19. 215.Пометун О. І. Дискусія українських педагогів навколо питань запровадження компетентісного підходу в українській освіті // Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи: Бібліотека з освітньої політики / [під заг. ред. О. В. Овчарук.]. – К. : „К.І.С.”, 2004. – С. 64 – 70. 216.Пометун О. І. Компетентісний підхід до оцінювання рівнів досягнень учнів / О. І. Пометун. – К., 2004 p. – 10 с. 217.Пометун О. І. Формування громадянської компетентності: погляд з позиції сучасної педагогічної науки / О. І. Пометун // Вісник програм шкільних обмінів. – 2005. – № 23. – С. 18–24. 213 218.Пометун О. І. Компетентнісний підхід – найважливіший орієнтир розвитку сучасної освіти / О. І. Пометун. // Рідна школа. – 2005. – № 1. – С. 65–69. 219.Прийма С. М. Формування технологічної культури майбутніх учителів інформатики у процесі професійно-педагогічної підготовки : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.04 „Теорія та методика професійної освіти” / С. М. Прийма. – Х., 2006. – 20 с. 220.Равен Дж. Компетентность в современном обществе: выявление, развитие и реализация : [пер. с англ.] [под общей редакцией В. И. Белопольского] / Дж. Равен. – М.: Когито-Центр, 2002 – 396 с. 221.Равен Дж. Педагогическое тестирование: Проблеми, заблуждения, перспективы : [пер. с англ.] / Дж. Равен. – М.: Когито-Центр, 1999. – 144 с. 222.Радионова Н. Ф. Компетентностный подход в педагогическом образовании / Н. Ф. Радионова, А. П. Тряпицына. [Электронный ресурс] – Режим доступа : URL : http://www.omsk.edu/article/vestnik-omgpu-75.pdf. – Название с экрана. 223.Раков С. А. Математична освіта: компетентнісний підхід з використанням ІКТ / С. А. Раков. – Х. : Факт, 2005. – 360 с. 224.Раков С. А. Сучасний учитель інформатики: кваліфікація і вимоги (або чи можна перетворити Україну на силіконову долину) / С. А. Раков // Комп’ютер у школі і сім’ї. – 2005. – № 5. – С. 5–8. 225.Раков С. А. Формування математичних компетентностей учителя математики на основі дослідницького підходу у навчанні з використанням інформаційних технологій : дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.02 / Раков Сергій Анатолійович. – Харків, 2005. – 538 с. 226.Рамський Ю. С. Зміни в професійній діяльності вчителя в епоху інформатизації освіти / Ю. С. Рамський // Науковий часопис НПУ імені Драгоманова. Серія № 2. Комп’ютерно-орієнтовані системи навчання : зб. наук. праць. – К. : НПУ ім. Драгоманова, 2007. – Вип. 5 (12). – С. 10–12. 214 227.Рамський Ю. С. Логічні основи інформатики: [навч. посіб. для студ. фіз.-мат. спец. вищих пед. навч. закл.] / Ю. С. Рамський. – К. : НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2003. – 286 с. 228.Рамський Ю. С. Методична підготовка вчителя інформатики та розвиток його фахових компетентностей / Ю. С. Рамський, Н. Р. Балик // Науковий часопис НПУ імені Драгоманова. Серія № 2. Комп’ютерно-орієнтовані системи навчання : зб. наук. праць. – К. : НПУ ім. Драгоманова, 2009. – Вип. 7. – С. 32 – 35. 229.Рамський Ю. С. Формування інформаційної культури особи – пріоритетне завдання сучасної освітньої діяльності / Ю. С. Рамський // Науковий часопис НПУ імені Драгоманова. Серія № 2. Комп’ютерно-орієнтовані системи навчання : зб. наук. праць. – К. : НПУ ім. Драгоманова, 2004. – Вип. 1 (8). – С. 19 – 42. 230.Рафальська М. В. Оцінювання рівня сформованості інформативних компетентностей майбутніх вчителів інформатики / Ю. С. Рамський, М. В. Рафальська // Освітні вимірювання в інформаційному суспільстві: матеріали міжнародної науково-практичної конференції. – К.: НПУ, 2010. – С. 77–78. 231.Рафальська М. В. Формування інформативних компетентностей майбутніх учителів інформатики в процесі навчання методів обчислень : дис. … канд. пед. наук : 13.00.02 / Рафальська Марина Володимирівна. – К., 2010. – 225 с. 232.Реалізація європейського досвіду компетентнісного підходу у вищій школі України: матеріали методичного семінару / [за ред. В. Г. Кременя] – К. : Педагогічна думка, 2009. – 360 с. 233.Роберт И. В. Информационные технологии в науке и образовании / И. В. Роберт, П. И. Самойленко. – М., 1998. – 178 с. 234.Рубинштейн С. Л. Основы общей психологи / С. Л. Рубинштейн. – СПб. : Питер, 2005. – 713 с. 215 235.Руденко В. Д. Курс інформатики: навч. посібник / В. Д. Руденко, О. М. Макарчук, М. О. Патланжоглу [за ред. докт. пед. наук В. М. Мадзігона, докт. тех. наук В. Ю. Бикова]. – К.: Фенікс, 2002. – Ч. 2: Основи алгоритмізації та програмування – 200 с. 236.Сейдаметова С. М. Методика обучения информатике в школах с крымскотатарским языком обучения : автореф. на соискание науч. степени канд. пед. наук : спец. 13.00.02 „Теория и методика обучения (информатика)” / С. М. Сейдаметова. – К., 2009. – 20 с. 237.Сейдаметова З. С. Подготовка инженеров-программистов по специальности „Информатика” / З. С. Сейдаметова – Симферополь : Крымучпедгиз, 2007. – 480 с. 238.Селевко Г. К. Компетентности и их классификации [Электронный ресурс] / Г. К. Селевко. Режим доступа : URL : http://matem.USPU.ru/ i/inst/mast/subjects/MO40PDMAT_MAT2007D02. pdf. – Название с экрана. 239.Семенов А. Л. Роль информационных технологий в общем среднем образовании / А. Л. Семенов. – М. : МИПКРО, 2000. – 12 с. 240.Семеріков С.О. Актівізація пізнавальної діяльності студентів при вивченні чисельних методів у об’ектно-оріентованій технології програмування: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: спец. 13.00.02 „Теорія та методика навчання (інформатика)” / С. О. Семеріков. – К., 2001. – 20 с. 241.Сидоренко Е. В. Методы математической обработки в психологи / Е. В. Сидоренко – СПб. : ООО „Речь”, 2003. – 350 с. 242.Сисоєва С. О. Інформаційна компетентність фахівця: технології формування : навч.-метод. посіб. / С. О. Сисоєва, Н. В. Баловсяк – Чернівці : Технодрук, 2006. – 208 с. 243.Сікора Я. Б. Критерії та рівні сформованості професійної компетентності майбутнього вчителя інформатики / Я. Б. Сікора // Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. – 2008. – Вип. 42. – С. 154–159. 216 244.Сікора Я. Б. Формування професійної компетентності майбутнього вчителя інформатики засобами моделювання в процесі вивчення методики навчання інформатики: [методичні рекомендації] / Я. Б. Сікора. – Житомир : Вид-во ЖДУ ім. Івана Франка, 2009. – 186 с. 245.Сластенин В. А. Педагогика / В. А. Сластенин. – М. : Просвещение, 1977. – 362 с. 246.Слєпкань З. І. Наукові засади педагогічного процесу у вищій школі : [для студентів-магістрів] / З. І. Слєпкань. – К. : НПУ, 2000. – 210 с. 247.Смирнова-Трибульская E. Н. О формировании информационных компетентностей современного педагога / E. Н. Смирнова-Трибульская // Міжнародна наукова конференція „Нові технології в навчанні природничо-математичних предметів”, 11-14 вересня 2002 р., Херсонський державний університет. – Херсон: Айлант. – 2002. – С.197–199. 248.Смирнова-Трибульская E. Н. Основы формирования информатических компетентностей в области дистанционного обучения [Монография] / E. Н. Смирнова-Трибульская. – Херсон: Айлант. – 2007. – 704 с. 249.Смолкин А. М. Методы активного обучения: научн.-метод. пособие / А. М. Смолкин. – М. : Высшая школа, 1991. – 176 с. 250.Смолянинова О. Г. Формирование информационной и коммуникативной компетентности будущих учителей на основе мультимедиа-технологий / О. Г. Смолянинова // ИНФО. – 2002. – № 9. – С. 115–119. 251.Собко Л. Г. Інформаційна компетентність майбутнього вчителя як педагогічна проблема / Л. Г. Собко // Інформаційно-комунікаційні технології навчання. Матеріали міжнародної науково-практичної конференції. – Умань : ПП Жовтий, 2008. – С. 154–156. 252.Советский энциклопедический словарь / [гл. ред. A.M. Прохоров] – [4-е изд.] – М. : Сов. Энциклопедия, 1989. – 1632 с. 253.Сороко Н. В. Проблема формування та розвитку інформаційної компетентності вчителя-словесника у світовому педагогічному досвіді та в Україні / Н. В. Сороко // Інформаційні технології і засоби навчання: 217 електронне наукове фахове видання [Електронний ресурс] / Ін-т інформ. Технологій і засобів навчання АПН України, Ун-т менеджменту освіти АПН України; [гол. ред.: В.Ю. Биков]. – 2009. – № 4 (12). – Режим доступу: URL : http://ime.edu-ua.net/em12/emg.html. – Назва з екрану. 254.Співаковський О. В. Теорія і практика використання інформаційних технологій у процесі підготовки студентів математичних спеціальностей : [монографія] / О. В. Співаковський. – Херсон : Айлант, – 2003. – 225 с. 255.Спірін О.М. Початки алгоритмізації та процедурного програмування : метод. посіб. для студ. вищих пед. навч. закл-ів фізико-математичних спец-тей / О. М. Спірін, О. М. Кривонос. – Житомир: ЖДПУ, 2002. – 93 с. 256.Спірін О. М. Диференційований підхід у вивченні основ штучного інтелекту в курсі інформатики фізико-математичного факультету вищого педагогічного закладу : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / Спірін Олег Михайлович. – К., 2001. – 223 с. 257.Спірін О. М. Інформаційно-комунікаційні та інформатичні компетентності як компоненти системи професійно-спеціалізованих компетентностей вчителя інформатики Інформаційні технології і засоби навчання: електронне наукове фахове видання [Електронний ресурс] / Ін-т інформ. Технологій і засобів навчання АПН України, Ун-т менеджменту освіти АПН України; [гол. ред.: В.Ю. Биков]. – 2009. – № 5 (13). – Режим доступу: URL : http://ime.edu-ua.net/em13/emg.html. – Назва з екрану. 258.Спірін О. М. Інформаційно-комунікаційні та інформатичні компетентності вчителя інформатики // Освіта в інформаційному суспільстві: до 25-річчя шкільної інформатики : матеріали Всеукр. наук.-практ. конф., (Київ, 13–14 трав. 2010 р.) / М-во освіти і науки України, Ін-т інформаційних технологій і засобів навч. НАПН України [та ін.]. – К. : Київськ. ун-т імені Бориса Грінченка, 2010. – С. 70 – 76. 259.Спірін О. М. Рейтингове оцінювання навчальної діяльності майбутніх учителів інформатики в умовах кредитно-модульної системи навчання / 218 О. М. Спірін // Вісник ТІМО (тестування і моніторинг в освіті). – 2008. – № 1. – С. 26–28. 260. Спірін О. М. Теоретичні та методичні засади професійної підготовки майбутніх учителів інформатики за кредитно-модульною системою [монографія] / Олег Михайлович Спірін; [наук. ред. М. І. Жалдак] / Житомирський держ. ун-т ім. Івана Франка. – Житомир : Видавництво ЖДУ ім. І. Франка, 2007. – 300 c. 261.Стратегія реформування освіти в Україні: Рекомендації з освітньої політики. – К. : К.І.С., 2003. – 296 с. 262.Субетто А. И. Онтология и эпистемология компетентностного подхода, классификация и квалиметрия компетенций / А. И. Субетто // СПб. – М. : Исследоват. центр проблем кач-ва под-ки спец-ов, 2006. – 72 с. 263.Сырятов Н. Внутрифирменные профессиональные стандарты как основа функционирования системы управления персоналом предприятия / Н. Сырятов // Менеджмент сегодня. – 2002. – № 4. – С. 28–33. 264.Талызина Н. Ф. Методика составления обучающих программ: учебное пособие / Н. Ф. Талызина. – М.: Изд-во МГУ, 1980. – 46 с. 265.Татур Ю. Г. Компетентностный подход в описаний результатов и проектировании стандартов образования : материалы ко второму заседанию методологического семинара / Ю. Г. Татур. – М., 2004. – 42 с. 266.Татур Ю. Г. Компетентность в структуре модели качества подготовки специалиста / Ю. Г. Татур // Высшее образование сегодня. – 2004. – № 3. – С. 20–26. 267.Тесты внешней оценки уровня сформированности ключевых компетентностей учащихся : методологическое пособие для руководителей и педагогов образовательных учреждений / [М. Г. Загребина, А. Ю. Плотникова, О. В. Севастьянова, И. В. Смирнова] / [под ред. И. С. Фишсан]. – Вып. 2. – Самара, 2006. – 88 с. 268.Толлингерова Д. Психология проектирования умственного развития детей / Д. Толлингерова. – М.: Прага, 1994. – 48 с. 219 269.Третяк Т. М. Розв’язування учнями задач в ускладнених умовах / Т. М. Третяк // Творчий потенціал особистості: проблеми розвитку та реалізації : матеріали Всеукр. наук. практ. конф. (Київ, 15 лютого 2005 р.); [редактори: О. Б. Терешина, П. Ю. Липський]. – К., 2005. – С. 264–267. 270.Триус Ю. В. Технологія використання рейтингової системи оцінювання навчальної діяльності студентів / Ю. В. Триус // Вісник Черкаського університету. Педагогічна серія. – Черкаси, 2001. – № 26. – С. 141-151. 271.Триус Ю. В. Комп’ютерно-орієнтовані методичні системи навчання математики [монографія] / Ю. В. Триус. – Черкаси: Брама-Україна, 2005. – 400 с. 272.Триус Ю.В. Особливості створення методичної системи навчання основ програмування для підготовки майбутніх інженерів-програмістів / Ю. В. Триус, О. О. Богатирьов, Л. В. Гришко // Вісник Черкаського університету, серія ,,Педагогічні науки”. – Випуск 35. – Черкаси, 2002. – С. 135–141. 273.Тришина С. В. Информационная компетентность как педагогическая категория [Электронный ресурс] / С. В. Тришина // Интернет журнал „Эйдос”. – 2005. – Режим доступа: URL : http://www.edios.ru/journal/2005/ 0910-11.htm. – Название с экрана. 274.Тюлю Г. Качество профподготовки менеджера / Г. Тюлю // Высшее образование в России. – 2005. – № 11. – С. 78–82. 275.Умрик М. А. Організація самостійної роботи майбутніх учителів інформатики в умовах дистанційного навчання інформативних дисциплін : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / Умрик Марія Анатоліївна. – К., 2009. – 212 с. 276.Урбанович А. А. Психология управления : учеб. пособ. / А. А. Урбанович – Мн.: Харвест, 2001. – 640 с. 277.Фіцула М. М. Педагогіка вищої школи: навч. посіб. / М. М. Фіцула – К.: „Академвидав”, 2006. – 352 с. 220 278.Фридман Л. М. Педагогический опыт глазами психолога / Л. М. Фридман – М.: Просвещение, 1987. – 128 с. 279.Фролов Ю. В. Компетентностная модель как основа оценки качества подготовки специалистов / Ю. В. Фролов, Д. А. Махотин // Высшее образование сегодня. – 2004. – № 8. – С. 34–41. 280.Хеннер Е. К. Информационно-коммуникативная компетентность учителя: структура, требования система измерения / Е. К. Хеннер, А. П. Шестаков // Информатика и образование. – 2004. – № 12. – С. 5–10. 281.Холодная М. А. Психология интеллекта: парадоксы исследования / М. А. Холодная – СПб. : Питер, 2001. – 272 с. 282.Холстед М. Ключевые компетенции в системе оценки Великобритании / М. Холстед , Т. Орджи // Современные подходы к компетентностно- ориентированному образованию : материалы семинара / [под ред. А. В. Великановой]. – Самара, 2001. – С. 24–27. 283.Хуторской А. В. Современная дидактика: учебник для вузов / А. В. Хуторской. – СПб: Питер, 2001. – 544 с. 284.Хуторской А. В. Ключевые компетенций и образовательные стандарты [Электронный ресурс] / А. В. Хуторской // Интернет журнал „Эйдос”. – 2002.– Режим доступа: URL : http://www.eidos.ru/news/compet.htm. – Название с экрана. 285.Хуторской А. В. Ключевые компетенций как компонент личностно ориентированной парадигмы образования / А. В. Хуторской // Народное образование – 2003. – № 2. – С. 58–64. 286.Цибко Г. Ю. Підвищення рівня теоретичної підготовки з інформатики на фізико-математичних факультетах педагогічних вузів : дис. ... канд. пед. наук: 13.00.02 / Г. Ю. Цибко . – К., 1998. – 205 с. 287.Черепанов В. С. Экспертные оценки в педагогических исследованиях / В. С. Черепанов. – М.: Педагогика, 1989. – 152 с. 221 288.Чобітько М. Г. Особистісно орієнтована професійна підготовка майбутнього вчителя: теоретико-методологічний аспект : монографія / М. Г. Чобітько. – Черкаси : Брама, 2006. – 560 с. 289.Шестаков А. П., Компетентностный подход в обучении информатике: контрольно-измерительные материалы / А. П. Шестаков // Информатика и образование. – 2010. – № 6 – С. 57–66. 290.Шилов С. Е. Компетентностный подход к образованию как необходимость / С. Е. Шилов, И. Г. Агапов // Мир образования – образование в мире. – 2001. – № 4. – С. 8–12. 291.Шилова О. Н. Теоретические основы становления информационно- педагогического тезауруса студентов в системе высшего педагогического образования : дис. … д-ра пед. наук : 13.00.08 / О.Н. Шилова. – СПб., 2001. – 365 с. 292.Шишов С. Е. Понятие компетентности в контексте качества образования / С. Е. Шишов // Стандарты и мониторинг в образовании. – 1999. – № 2. – С. 30–34. 293.Шопырин Д. Г. Управление проектами разработки ПО. Дисциплина „Гибкие технологии разработки программного обеспечения” [Электронный ресурс] / Д. Г. Шопырин. – Режим доступа: URL : http://books.imfo.ru/book/ pdf/422.pdf. – Название с экрана. 294.Эльконин Б. Д. Понятие компетентности с позиции развивающего обучения / Б. Д. Эльконин // Современные походы к компетентностно ориентированному образованию. – Красноярск, 2002. – С. 24–30. 295.Эльконин Д. Б. Психологическое развитие в детских возрастах / Б. Д. Эльконин – М. : Институт практической психологии, Воронеж : НПО „Модек”. 1995. – 230 с. 296.Ягупов В. В. Компетентнісний підхід до підготовки фахівців у системі вищої освіти / В. В. Ягупов, В. І. Свистун // Наукові записки. – Том 71. – Педагогічні, психологічні науки та соціальна робота. – С. 3–8. 222 297.Яшанов С. М. Практикум з освітніх інтернет-технологій : навч.-метод. посіб. для вищ. пед. навч. закл. освіти / С. М. Яшанов. – К. : Вид-во НДУ ім. М. П. Драгоманова, 2010. – 463 с. 298.ACM Curriculum Committee on Computer Science. Curriculum'68: Recommendations for the undergraduate program in computer science. Communications of the ACM, 11(3): 151197, March 1968. 299.Allen B. Tucker, Brace H. Barnes, Robert M. Aiken, Keith Barker, Kim B. Brace, J. Thomas Cain, Susan E. Conry, Gerald L.Engel, Richard G. Epstein, Doris K. Lidtke, Michael C. Mulder, Jean B. Rogers, Eugene H. Spafford, and A. Joe Turner. Computing Curricula'91. Association for Computing Machinery and the Computer Society of the Institute of Electrical and Electronics Engineers, 1991. 300.Certiport: (мережа центрів тестування MicroSoft® Office Specialist, MicroSoft® Business та Adobe Certified Associate programm) [Electronic Resource]. – Mode of access : URL : www.certiport.com. – Title from the screen. 301.Civelli F. F. New competences, new organizations in a developing world. Industrial and commercial training. Milan, 1997. – P. 226 – 229. 302.Competency Standards Modules : ICT competency standards for teacher. – Pasis : United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization, 2008. – 13 p. 303.Council for Cultural Cooperation (CDCC) // Secondary Education for Europe. – Strasburg, 1997. – 17 p. 304.Definition and Selection of Competencies. Country Сontribution Process Summary and Country Report-Uri Peter Treer. – University of Newchatel, Oktober, 2001. – P. 72, 255 – 260. 305.DeSeCo. Definition and Selection of Competencies. Nheoretical and Conceptual Foundation (DESECO). Strategy Paper on Key Competencies. An Overarching Frame of Reference for an Assessment and Research Program – OECD (Draft) [Electronic Resource]. – Mode of access : URL : http://www.deseco.admin.ch. – Title from the screen. 223 306.Edexcel: (Центр у Великій Британії, що оцінює академічні та професійні кваліфікації та проводить тестування для шкіл, коледжів тощо) [Electronic Resource]. – Mode of access : URL : http://edexcel.org.uk. – Title from the screen. 307.Education Committee of the IEEE Computer Society. A curriculum in computer science and engineering. Publication EHOl 198, Computer Society of the IEEE, January 1977. 308.Curriculum Development [Electronic Resource]. – Mode of access : URL : http://www.computer.org/portal/web/education/Curricula. – Title from the screen. 309.Hutmacher Walo. Key competencies for Europe // Report of Symposium Berne, Switzerland 27-30 March, 1996. – 28 p. 310.ICT competency standart for teachers: competecy standards modules. [Electronic Resource]. – Mode of access : URL : http://unesdoc.unesco.org/ images/0015/001562/156207e.pdf. – Title from the screen. 311.Kathleen Dunn. Information Competence Proposal [Electronic Resource] // California State University Library, 2004. – Mode of access : URL : www.csupomona.edu. – Title from the screen. 312.OCR, Recognizing achievement, Oxford Cambridge and RSA Examinations, 2000. – 119 p. 313.Official Journal of the European Union. – L 394/15. – 30.12.2006 EN. 314.Raven J. Competence in Modern Society: Its Identification, Development and Release. – Oxford: Oxford Psychologists Press, 1984. 315.Standarts [Electronic Resource] // Web-site ISTE – International Society for Technology in Education. – 2010. – Mode of access : URL : http://www.iste.org/ standards/nets-for-students.aspx. – Title from the screen. 316.The Bologna Declaration on the European space for Higher education an explanation. – Bologna, 1999. citation: Кривонос, О. М. (2014) Формування інформаційно-комунікаційних компетентностей майбутніх учителів інформатики в процесі навчання програмування. PhD thesis, Міністерство освіти і науки України. document_url: http://eprints.zu.edu.ua/11625/1/08_dis_%D0%9A%D1%80%D0%B8%D0%B2%D0%BE%D0%BD%D0%BE%D1%81.doc document_url: http://eprints.zu.edu.ua/11625/2/08_dis_Kryvonos.pdf