eprintid: 11680 rev_number: 10 eprint_status: archive userid: 2944 dir: disk0/00/01/16/80 datestamp: 2018-09-06 20:42:18 lastmod: 2018-09-06 20:42:18 status_changed: 2018-09-06 20:42:18 type: article metadata_visibility: show title: Терміни "компетенція" і "компетентність" у контексті професійної підготовки майбутніх учителів-філологів language: ukraine abstract: У статті окреслено сутність термінів "компетенція" і "компетентність", проаналізовано роль цих понять у контексті професійної підготовки майбутніх учителів-філологів. У процесі дослідження встановлено, що компетентність – комплекс професійних знань, предметних навичок, умінь зі спеціальності, мотивація професійно діяти, досвід, способи мислення, цінності, ставлення, спрямовані не тільки на реалізацію поставленої мети, але й на власну її постановку та вирішення висунутих завдань у сфері професійної діяльності, вміння її планувати та удосконалювати, а компетенція – сукупність взаємопов’язаних якостей особистості (знань, умінь, навичок, способів діяльності), які формуються відповідно до певних предметів і процесів, забезпечують можливість виконувати поставлені завдання і досягати мети в професійній діяльності. creators_name: Коваль, В. О. ispublished: pub subjects: L1 full_text_status: public date: 2014 date_type: published publication: Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка number: 74 publisher: Вид-во ЖДУ ім. І.Франка pagerange: 9-14 refereed: TRUE issn: 2076-6173 referencetext: 1. Овчарук О. В. Ключові компетентності: європейське бачення / О. В. Овчарук // Управління освітою. – 2003. – С. 6–9. 2. Пометун O. I. Дискусія українських педагогів навколо питань запровадження компетентнісного підходу в українській освіті / О. І. Пометун // Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи : (Бібліотека з освітньої політики) / під заг. ред. О. В. Овчарук. – К. : "К.І.С. ", 2004. – С. 64–71. 3. Симонов В. П. Междисциплинарная концепция человека: потребностно-информационнфй подход / В. П. Симонов // Человек в системе наук. – М. : Наука, 1989. – С. 58–73. 4. Комплекс нормативних документів для розроблення складових системи галузевих стандартів вищої освіти : лист МОН України від 31. 07. 2008 № 1/9-484 головам робочих груп МОН України з розроблення галузевих стандартів вищої освіти та головам науково-методичних комісій МОН України. – 73 с. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : elib.crimea.edu/zakon/list484.pdf. 5. Професійна освіта : словник : навч. посіб. / [авт.-уклад. Гончаренко С. У.] ; за ред. Н. Г. Ничкало. – К. : Вища шк., 2000. – 380 с. 6. Гаврищак Г. Р.Компетентність та ключові компетенції викладача ВНЗ / Г. Р. Гаврищак // Матеріали регіонального науково-практичного семінару "Професійні компетенції та компетентності вчителя", (28–29 листопада 2006 р.) / Тернопільський нац. пед. ун-т імені Володимира Гнатюка. – Тернопіль : ТНПУ, 2006. – С. 31–32. 7. Хуторской А. В. Ключевые компетенции как компонент личностно ориентированной парадигмы образования / А. В. Хуторской // Народное образование. – 2003. – № 2. – С. 58–64. 8. Зимняя И. А. Ключевые компетентности как результативно-целевая основа компетентностного подхода в образовании / Ирина Алексеевна Зимняя. – М. : Исследовательский центр проблем качества подготовки специалистов, 2004. – 42 с. 9. Латино-русский словарь / [авт.-сост. Дворецкий И. Х.]. – М. : Рус. язык, 1976. – 1088 с. 10. Словник іншомовних слів / [авт.-уклад. Морозов С. М., Шкарапута Л. М.]. – К. : Наукова думка, 2000. – 680 с. 11. Бибик С. П. Словник іншомовних слів: тлумачення, словотворення та слововживання / [авт.-уклад.: Бибик С. П., Сюта Г. М.] ; за ред. С. Я. Єрмоленко. – Х. : Фоліо, 2006. – 623 с. 12. Введенский В. Н. Моделирование профессиональной компетентности педагога / В. Н. Введенский // Педагогика. – 2003. – № 10. – С. 51–55. 13. Ландшеер В. Концепция "минимальной компетентности" / В. Ландшеер // Перспективы: вопросы образования. – 1988. – № 1. – С. 27–38. 14. Краевский В. В. Предметное и общепредметное в образовательных стандартах / В. В. Краевский, А. В. Хуторской // Педагогика. – 2003. – № 2. – С. 3–10. 15. Положення про організацію навчального процесу в кредитно-модульній системі підготовки фахівців. – Тернопіль : Вид-во ТНПУ ім. Володимира Гнатюка, 2004. – 48 с. citation: Коваль, В. О. (2014) Терміни "компетенція" і "компетентність" у контексті професійної підготовки майбутніх учителів-філологів. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка (74). с. 9-14. ISSN 2076-6173 document_url: http://eprints.zu.edu.ua/11680/1/2.pdf