%0 Journal Article %@ 2076-6173 %A Зеленська, Н. О. %D 2014 %F zu2:11741 %I Вид-во ЖДУ ім. І.Франка %J Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка %K виховання студентів, професіоналізм, майстерність, духовність, естетика %N 74 %P 74-78 %T ЕСТЕТИЧНА Й ХУДОЖНЯ КУЛЬТУРА – НАЙВАЖЛИВІШІ СКЛАДОВІ ФОРМУВАННЯ ТВОРЧОЇ ОСОБИСТОСТІ %U http://eprints.zu.edu.ua/11741/ %X Стаття присвячена проблемі формування естетичної та художньої культури особистості. Використовуючи історичний екскурс, автор роз'яснює природу виникнення в людини особливих чуттєвих реакцій і образного сприйняття. З цією метою необхідно використовувати засоби, методи й форми естетичного та художньго виховання, які спрямовані на розвиток творчої фантазії та художньо- естетичного світосприйняття. Успішність процесу розвитку естетичної та художньої культури творчої особистості залежить від багатьох чинників, серед яких особливе значення має вияв ініціативи, багатої фантазії, ступінь художньої освіченості, широти інтересів у сфері мистецтва, глибина його розуміння й розвинена здібність адекватної оцінки художніх цінностей. Усі ці характеристики концентровано представлені в понятті художнього смаку – естетично значущої властивості особистості, що формується й розвивається в процесі її спілкування з мистецтвом. Оскільки кожна особистість має здібності до сприймання й розуміння мистецтва, то розвиток подібних нахилів, формування здібності розуміти образну мову мистецтва, адекватно сприймати художні твори – необхідна умова успішного формування естетичного досвіду й естетичної культури. Різноманітні види діяльності людини не підміняють мистецтво, тобто мистецтво не замінює жодну з форм діяльності людини, а навпаки, воно специфічно відтворює, моделює кожну з них. У цьому й полягає основна особливість мистецької діяльності в її всезагальній формі. На сучасному етапі робляться спроби виділити контури формування у творчій особистості естетичної та художньої культури.