<> "The repository administrator has not yet configured an RDF license."^^ . <> . . . "ДИТИНСТВО ЯК СОЦІОКУЛЬТУРНИЙ ФЕНОМЕН: СОЦІАЛЬНО-ФІЛОСОФСЬКИЙ АНАЛІЗ"^^ . "У дисертаційному дослідженні розроблена й обґрунтована теоретична модель соціокультурної трансформації дитинства, у відповідності з якою в межах ціннісно-онтологічного підходу доведено, що дитинство – одна з визначальних форм буття людини, ціннісно-зорієнтована на створення \"образу людини\" як майбутньої особистості (особа в суспільстві, особа в колективі, особа в \"самості\"). У дитячому віці формується комплекс уявлень щодо пізнання світобудови й суспільства, засобів досягнення та засвоєння своєї ролі та місця у дорослому житті. Аргументовано, що основним призначенням соціокультурного виміру дитинства як початкового періоду розвитку особистості є самоствердження дітей, формування образу людини в контексті гармонізації її стосунків з навколишнім світом, унеможливлення асоціальних і протиправних форм самореалізації.\r\nНа основі соціально-філософського аналізу дитинство як соціокультурний феномен розкрито у контексті історичних типів культури (архаїка, християнство, модерн, постмодерн). Дитина, як \"потенція\" дорослої особистості, підпорядкована загальним закономірностям буття. Констатовано, що дитинство як соціальна спільність зі своїми інтересами, цінностями, світосприйняттям і потребами, займає певне положення в соціальній структурі суспільства, має свої характерні ознаки, змістовну специфіку, яка підвладна змінам соціально-історичної реальності.\r\nОкреслено сутність і напрямки розгортання глобальних соціокультурних процесів, що зумовлюють характерні особливості соціалізації та індивідуалізації сучасної дитини. Доведено, що, впливаючи на буття дитини, сутнісні риси сучасної епохи породжують \"кризу дитинства\", амбівалентність у змісті сучасного дитинства, охарактеризовано прояви асоціальних й протиправних форм самореалізації дітей.\r\nЗ’ясовано, що у вітчизняній культурі ідентифікація дитини традиційно відбувалася через затверджені норми як основи несуперечливості й адекватності розвитку дитини в конкретній соціокультурній ситуації. Виявлено досягнення і прорахунки України щодо забезпечення якості дитинства, досліджено ефективність вітчизняного нормативно-правового підґрунтя його існування та розвитку. Запропоновано можливі шляхи подолання \"кризи дитинства\" та поліпшення становища дітей в Україні. \r\n"^^ . "2014-06" . . . "Вид-во ЖДУ ім. І.Франка"^^ . . . "АВТОРЕФЕРАТ дисертації на здобуття наукового ступеня кандидата філософських наук"^^ . . . . . . . . "С. М."^^ . "Гребінь"^^ . "С. М. Гребінь"^^ . . . . . . "ДИТИНСТВО ЯК СОЦІОКУЛЬТУРНИЙ ФЕНОМЕН: СОЦІАЛЬНО-ФІЛОСОФСЬКИЙ АНАЛІЗ (Text)"^^ . . . "aref Гребінь.doc"^^ . . "HTML Summary of #11803 \n\nДИТИНСТВО ЯК СОЦІОКУЛЬТУРНИЙ ФЕНОМЕН: СОЦІАЛЬНО-ФІЛОСОФСЬКИЙ АНАЛІЗ\n\n" . "text/html" . . . "B Philosophy (General)"@en . "B Філософія (Загальне)"@uk . .