eprintid: 12106 rev_number: 24 eprint_status: archive userid: 4420 dir: disk0/00/01/21/06 datestamp: 2014-08-19 07:52:41 lastmod: 2015-08-15 07:32:57 status_changed: 2014-08-19 07:52:41 type: article metadata_visibility: show title: Проблемні локуси синергетичного аналізу інноваційних освітніх процесів language: ukraine abstract: Обґрунтовано правомірність та доцільність використання синергетичної методології для дослідження освітніх інновацій. Визначені проблемні локуси дослідження інноваційних освітніх процесів, що потребують застосування синергетичного підходу й можуть знайти вирішення в координатах синергетики. Синергетичні методи дозволяють розкрити нові смислові аспекти процесів та механізмів саморозвитку й самоорганізації інноваційних педагогічних систем. Відповідно до принципів системного синергізму нововведення характеризуються самодетермінованістю, нелінійністю, ймовірністю, біфуркаційністю, багатоваріантністю змін та творчою активністю їх суб’єктів. keywords: інновація, інноваційний процес, інноваційна педагогічна система, синергетичний підхід, проблемні локуси дослідження інновацій creators_name: Коновальчук, І. І. creators_id: gambrieli@yandex.ru ispublished: pub subjects: LB1603 divisions: sch_met full_text_status: public date: 2013-03-28 date_type: published publication: Педагогічний дискурс: зб. наук. праць number: 14 publisher: Хмельницький: ХГПА pagerange: 246-251 refereed: FALSE referencetext: 1. Лутай В. С. Синергетична парадигма як філософсько-методологічна основа формування світоглядів XXI століття / В. С. Лутай // Філософія освіти XXI століття : проблеми і перспективи. Методологічний семінар : Зб. наук. пр. / За ред. В. П. Андрущенка. – К. : Знання, 2000. – Вип. 3. – С. 99-103. 2. Пригожин А. И. Нововведения: стимулы и припятствия: (социальные проблемы инноватики) / А. И. Пригожин. – М., 1989. – 270 с. 3. Підласий І., Підласий А. Педагогічні інновації // Рідна школа. – 1998. – №12. – С. 3-17. 4. Федорова М. А. Педагогическая синергетика как основа моделирования и реализации деятельности преподавателя высшей школы : дис. … канд. пед. наук: 13.00.08 / М. А. Федорова. – Ставрополь, 2004. – 169 с. 5. Євтодюк А. В. Синергетичні засади моделювання освітніх систем: дис. ... канд. філос. наук : 09.00.03 / АПН України; Інститут вищої освіти / А. В. Євтодюк. – К., 2002. – 198 с. 6. Крючкова С. Е. Инновации: Философско-методологический анализ: дис. … д-ра филос. наук: 09.00.11 / С. Е. Крючкова. – М:, 2001 – 296 с. 7. Вознюк О. В. Педагогічна синергетика: генеза, теорія і практика: монографія / О. В. Вознюк. – Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2012. – 811 с. 8. Вознюк О. В. Розвиток вітчизняної педагогічної думки: синергетичний підхід: монографія /за ред. проф. П. Ю. Сауха / О. В. Вознюк. – Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2009. – 184 с. 9. Кривых С. В. Развивающее и развивающееся образование: Синергетические аспекты образования / С. В. Кривых. – Новокузнецк : Изд-во ИПК, 2000. –193 с. 10. Герасимов Г. И., Илюхина Л. В. Инновации в образовании: сущность и социальные механизмы / Г. И. Герасимов, Л. В. Илюхина. – Ростов н/д: НМД «Логос», 1999. – 136 с. 11. Сурмин Ю. П., Туленков Н. В. Теория социальных технологий: Учеб. пособие / Ю. П. Сурмин, Н. В Туленков. – К.: МАУП, 2004. – 608 с. 12. Сластенин В. А., Подымова Л. С. Педагогика: Инновационная деятельность / В. А. Сластенин, Л. С. Подымова. – М.: ИЧП: Издательство «Магистр», 1997. – 224 с. citation: Коновальчук, І. І. (2013) Проблемні локуси синергетичного аналізу інноваційних освітніх процесів. Педагогічний дискурс: зб. наук. праць (14). с. 246-251. document_url: http://eprints.zu.edu.ua/12106/1/%D0%86.%D0%9A%D0%BE%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D1%87%D1%83%D0%BA%20%D0%A1%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F%20%D0%A5%D0%BC%D0%B5%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%B8%D1%86%D1%8C%D0%BA%D0%B8%D0%B9%20%D0%9F%D1%80%D0%BE%D0%B1%D0%BB%D0%B5%D0%BC%D0%BD%D1%96%20%D0%BB%D0%BE%D0%BA%D1%83%D1%81%D0%B8%20%D1%81%D0%B8%D0%BD%D0%B5%D1%80%D0%B3%D0%B5%D1%82%D0%B8%D1%87%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D0%BE%20%D0%B0%D0%BD%D0%B0%D0%BB%D1%96%D0%B7%D1%83%20%D1%96%D0%BD%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D1%86%D1%96%D0%B9.pdf