eprintid: 12350 rev_number: 23 eprint_status: archive userid: 4431 dir: disk0/00/01/23/50 datestamp: 2014-09-05 11:03:36 lastmod: 2015-08-15 08:33:36 status_changed: 2014-09-05 11:03:36 type: other metadata_visibility: show title: Розвиток у старших дошкільників творчих здібностей засобами образотворчої діяльності language: ukraine abstract: Методи дослідження: теоретичні: аналіз і синтез,індукція, дедукція, порівняння, класифікація; емпіричні: спостереження, бесіди, аналіз творчих робіт дітей; методи обробки та інтерпретація результатів дослідження. Експериментальна база дослідження. Дослідно-експериментальна робота проводилась у старшій групі Житомирського дошкільного навчального закладу № 66. Вибірка становить 20 дітей. Теоретичне значення дослідження: уточнено зміст понять “здібності”, “творчі здібності” ; виділено зміст і структуру творчих здібностей; конкретизовано особливості розвитку творчих здібностей у дітей старшого дошкільного віку в процесі образотворчої діяльності; обґрунтовано організаційно-педагогічні умови розвитку творчих здібностей засобами образотворчої діяльності; визначені критерії, показники та дана якісна характеристика рівнів розвитку творчих здібностей старших дошкільників; створено модель розвитку творчих здібностей у процесі образотворчої діяльності. creators_name: Козел, О. С. creators_name: Коновальчук, І. І. creators_id: gambrieli@yandex.ru ispublished: pub subjects: LB divisions: sch_met full_text_status: public date: 2014 publisher: ЖДУ ім. І. Франка referencetext: 1. Артемова Л. В. Національний дитячий садок на Україні// Дошкільне виховання.1991, №6 2. Базовий компонент дошкільної освіти в Україні. – К.: ред. журн. «Дошкільне виховання», 1999. – 70 с. 3. Коментар до Базового компонента дошкільної освіти в Україні : наук. метод. посібн. / наук. ред. О.Л. Кононко. – К.: Ред. журн. «Дошкільне виховання». – 2003. 4. Базова програма розвитку дитини дошкільного віку «Я у світі» / наук. кер. та заг. ред. О.Л.Кононко – К.: Світич, 2009. 5. Богуш А. М., Українське народознавство в дошкільному закладі. К., Вища школа –1994. –336-356 с. 6. Бодалев А А. Психология о личности / А. А. Бодалев/ – М. МГУ, 1988. – 188 с. 7. Бодалев А. А. О направлениях и задачах научной разработки проблемы способностей / А. А. Бодалев // Вопросы психологии – 1984. – № 1. – С. 119-124. 8. Демченко І.І. До проблеми творчого розвитку учнів початкових класів засобами образотворчого мистецтва. Актуальність проблеми формування особистості нового типу // Всеукраїнська науково- практична конференція: Збірник матеріалів. – Кременець: КОГПІ ім. Тараса Шевченка, 2002. – С.35-37. 9. Демченко І.І. До проблем і перспектив образотворчого мистецтва, як навчальної дисципліни // Матеріали ІІІ Всеукраїнської науково- технологічної конференції „Етнос. Культура. Нація”. Збірник матеріалів. – Дрогобич: ДДПУ ім. Івана Франка. – 2002. – Вип. 3. – С.163-167. 10. Демченко І.І. Засоби образотворчого мистецтва у вихованні творчої особистості молодшого школяра // Вісник Харківської державноїакадемії дизайну і мистецтв: Збірник наукових праць за редакцією В.Я.Даниленко – Харків: ХДАДМ, 2002. – С.36-44. 11. Закон України „Про дошкільну освіту”. Київ: Ред. журналу „Дошкільне виховання”, 2001. – 28 с. 12. Дитина. Методичні рекомендації до програми виховання і навчання від 3 до 7 років / Наукове керівництво: О.В.Проскура, В.У. Кузьменко. – К.: Богдана, 2004. – 232 с. 13. Дитина. Програма виховання і навчання від 3 до 7 років / Наукове керівництво: О.В.Проскура, Л.П.Кочина, В.У.Кузьменко. – К.: Богдана, 2003. – 326 с. 14. Дитячий садок // Всеукраїнський часопис для педагогів - «дошкільників» №21-24 (453 – 456) червень 2005 р. 15. Дитячий садок // Всеукраїнський часопис для педагогів - «дошкільників» №21-24 (453 – 456) червень 2008 р. 16. Моляко В.О. Творчий потенціал людини як псих ологічна проблема // Психологічна газета. – 2005. - №6. – С.4-5. 17. Иванова Г.К. Формирование творческих способностей школьников на уроках рисования : Дис. ... канд. пед . наук : 13.00.04 Майкоп , 1998 . 146 с. 18. Костюк Г.С. здібності та їх розвиток у дітей. – К. –80 с. 19. Малятко: Програма виховання дітей дошкільного віку. – К.: ТОВ „Холс”, 1999 – 286 с. 20. Макрідіна Л. Технологія ТРВЗ – сучасна технологія навчання творчості / Л. Макрідіна // Завуч. – 2004. - №34. - С. 6 -7. 21. Ковалев А. Г. Психология личности. / А. Г. Ковалев. — М. : Просвещение, 1965. –288 с. 22. Медведева Н. В. Дослідження процесу художньо-графічної діяльності дітей молодшого шкільного віку / Н. В. Медведева // Науковий часопис НПУ ім. М. П. Драгоманова. Серія № 12. Психологія : зб. наук. праць. – К. : НПУ імені М. П. Драгоманова, 2005. – № 6 (30), ч. ІІ. – С. 163–171. 23. Медведева Н. В. Реалізація творчого потенціалу в художньо-графічній діяльності молодших школярів / Н. В. Медведева // Актуальні проблеми психології : зб. наук. праць Ін-ту психології ім. Г. С. Костюка АПН України / за ред. В. О. Моляко. – Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2006. – Т. 12, вип. 1. – С. 125–137. 24. Моляко В.А. Проблема психологического изучения таланта // Психологическая наука : проблемы и перспективы. – Часть 111 : способности, труд, творчество. – Киев, 1990. – С. 73 – 74. 25. Моляко В.О. Творчий потенціал людини як психологічна проблема // Психологічна газета. – 2005. - №6. – С.4-5. 26. Навчально-виховний процес і психічний розвиток особистості / Під ред. Л. М. Проколієнко / Г. С. Костюк. – К. : Радянська школа, 1989. – 608 с. 27. Національна доктрина розвитку освіти // Дошк. виховання. - 2002. - №7. 28. Нікітін Б., Нікітіна Л. Ми, наші діти і онуки, - М.: Молода гвардія, 1989. стор 255-299. 29. Нікітін Б. Розвиваючі ігри. - М.: 3нание, 1994. 30. Поклад І.М. Розвиток хореографічних здібностей дітей молодшого шкільного віку: автореферат дис. на здобуття наукового ступеня канд. психол. наук: спец. 19.00.07 «Педагогічна і вікова психологія» / І.М. Поклад; Інститут психології ім. Г.С. Костюка АПН України, Київ. – 2006. – 20с. 31. Програма розвитку обдарованих дітей та діагностичні методики / Демченко В.В., Рабченюк Т.С., Савчук Л.О. - Рівне, 2006. 32. Про дошкільну освіту : Закон України від 11 липня 2001 р. №2668 - III// Загальна середня освіта: збірник нормативно-правових документів - Київ: Нічлава, 2003. - С.98 - 124. 33. Психологічні науки : Збірник наукових праць. К. : НПУ імені М.П. Драгоманова, 2005. – Вип. 6 (30). – Ч.1. – С. 267 – 277. 34. Падалка Г.М. Музична педагогіка: курс лекцій з актуальних проблем викладання музичних дисциплін в системі педагогічної освіти / За ред. В. Г. Бутенка ; АПН України, Український державний педагогічний університет, Херсонський держ. пед. ун-т. – Херсон : ХДПІ, 1995. – 104 с. 35. Пасічний А.М. Образотворче мистецтво. Словник-довідник. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2003. – 216 с. 35. Рудницька О. П. Формування музичного сприйняття в системі розвитку педагогічної культури майбутнього вчителя музики : дис. доктора пед. наук : спец. 13.00.01. / Рудницька Оксана Петрівна. – К., 1994, – 431 с. 37. Рудницкая О. П. Формирование эстетических оценок у студентов педагогических вузов (на материале музыки) : дисс. канд. пед. наук: спец. 13.00.04. / Оксана Петровна Рудницкая. – Киев, 1977. – 156 с. 38. Сучасні аспекти розвитку творчої особистості // Дайджест педагогічних ідей особистості та технологій «Школа-парк». - 2002. - №3. 39. Теплов Б. М. Психология музыкальных способностей. Избранные труды в 2-х т. / Б. М. Теплов. – М. : Педагогика, 1985. – Т. 1 – 329 с. 40. Терещенко О.П. Розвиток творчості старшого дошкільника в образотворчій діяльності : Навч. - метод. посіб. До Базової прогр. розв. дитини дошкільного віку «Я у Світі» / О.П. Терещенко. – К.: Світич, 2009.: іл. – 112 с. – Бібліогр.: С. 105-107. 41. Холоденко В.О. Розвиток творчої активності молодших школярів у про-цесі інтеграції різних видів музичної діяльності : автореферат дис. на здо-буття наукового ступеня канд. педаг. наук : спец. 13.00.02 «Теорія і мето-дика навчання і виховання» / В.О. Холоденко; Київський національний університет культури і мистецтв. – 2004. – 20 с. 42. Черепковська Н.І. Виявлення та стимуляція розвитку творчого потенціалу дітей // Обдарована дитина. – 2006. - №1. – С. 18-21. 43. Чорна Л.Г. Психологія забезпечення розвитку творчих здібностей учнів// Психологічна газета.-2001. - №2. – С.42-46. 44. Щербо А. Б. Формирование у младших школьников способностей к художественно-эстетической деятельности : дисс. докт.пед.наук : спец. 13.00.01. «Формирование у младших школьников способностей к художественно-эстетической деятельности». / Щербо Алла Борисовна. – Винница, 1983. – 370 с. 45. The Jurnal of Aesthetic Education Volume 42, Number 4 , Winter 2008 pp. 31- 34 / 10.1353/ jae. 0.0022 46. Longman Dictionary of Contemporary English, 1997pp. 31-34/ 10.13789.45.12/ teef. citation: Козел, О. С., Коновальчук, І. І. (2014) Розвиток у старших дошкільників творчих здібностей засобами образотворчої діяльності. ЖДУ ім. І. Франка. document_url: http://eprints.zu.edu.ua/12350/2/%D0%9C%D1%96%D0%B9%20%D0%B4%D0%B8%D0%BF%D0%BB%D0%BE%D0%BC.pdf